Alla inlägg den 11 april 2010

Av Carina Andersson - 11 april 2010 21:21

I går var jag o Bosse i Stockholm och tittade på vovvarnas nya syster! Vi kommer nämligen att bli ägare till en långhårig Vit herdehund! Denna helgen är hon tre veckor gammal, den lilla tjejen;) Alltså kommer det bli en låååång väntan innan hon får komma hem. Hon kommer från en uppfödare som heter Malin Eriksson ( kennel Sunnantorp) Wilma, som nytillskottet kommer att kallas för har mycket bra stamlinjer och både jag o Bosse blev mäkta imponerade av Malin o Hans hundar!! 

Vi vill samtidigt passa på att tacka för en trevlig dag som tyvärr gick alldeles för snabbt!;;))


Vi kommer, under INGA omständigheter, att frångå våra underbara collies!! I stället har vi valt att "samköra" dessa två raser till vår framtida avel. Vidare  tror jag/vi att det är två raser som kan komplettera varandra. Wilma kommer att ställas ut samt att vi kommer att inrikta oss på lydnad och/eller något annat inom bruks. Mina kommande kunskaper kommer även colliekillar/tjejer till godo så det ska bli riktigt roligt!


Jag vill vidare gratulera My o Rickard till Venus fina hingstföl som såg dagens ljus den 10/4. Grattis!! Gå gärna in på My o Rickards hemsida och titta på underverket! http://www.spottydots.se/

My kommer att uppdatera med bilder allt eftersom!


Carina



"Gurra", Wilma´s pappa

  

Stilig kille!!

  

Lilla jag!

        

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards