Alla inlägg den 14 april 2010

Av Carina Andersson - 14 april 2010 22:24

I dag har jag varit ledig från jobb men i stället har jag och vovvarna haft en trädgårdsdag. Tänk bara om man kunde utnyttja deras kreativitet till rent trädgårdsarbete, så mycket enklare o snabbare det skulle gå  

Vi hade i alla fall en riktigt mysig dag med ett underbart väder! Hundarna njuter verkligen och de är, mer eller mindre, efter en hela tiden. Är Kellie i närheten då man böjer sig ner så kommer hon o pussas hela tiden;)) 


I kväll har jag tränat Amy för Carina och det gick jättebra!! Vi tränade på byten och fick till två rena byten i varje varv, skitskoj!!! Amy visade också att hon hade lätt för trampa = högre grad av samling. Duktig tjej!


Efter en välbehövlig dusch för mig, sitter jag här nu och dricker kaffe o bloggar och känner mig nöjd med dagen  


Carina

P.s I kväll när  jag kom hem från stallet och klev ur bilen, så luktade det sommarkväll!! Underbart!

Av Carina Andersson - 14 april 2010 07:15

Här hemma händer det ett en hel del nu;;) I går lämnade jag nämligen in min uppsägning för att börja arbeta här hemma i Sverige  !!!!!

Mina tre år i Danmark är snart ett minne blott men det har varit lärorika år. Inte minst för det att jag lärt mig ett nytt språk. Jag  har också mött många dejlige danskar och jag har haft en av de vackraste resvägar man kan ha, via Strandvejen! Allt från alla dessa underbart pittoreska hus med korsvirke och halmtak till gigantiska palats som en gång varit sommarbostäder till välbärgade familjer från Köpenhamn. 

MEN det har också varit en LÅNG resa för mig att göra, och DYR.......3 timmar om dagen, färjekortet samt en massa bensin! 


Mitt nya jobb är också det, inom hemtjänsten som undersköterska och det ska bli riktigt spännande!


I går kväll lastade jag Amy i transporten och körde till Saxtorps sjöarna och red! Vilken otroligt skön ridtur det var! Amy njöt precis lika mycket som mig! Det var en härlig kväll och det var inte förutan att man fick känslan av kommande sommarkvällar!! UNDERBART!!


Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards