Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

NU FICK DET BARA VARA NOG

Av Carina Andersson - 8 januari 2011 21:38

Inte det bästa vädret att göra det på men dock ett stort behov! Jag har nämligen fått bada både Lucky o Kellie idag....I och för sig töade det och jag har fönat dem minutiöst efteråt. Jag bara ÄLSKAR min fön!! Den är SUPER!!!!
Men snacka om vad SKÖNT att det där badet är gjort!!

Båda hundarna var så OTROLIGT DUKTIGA samt TÅLMODIGA!!
Vi har klippt klor, under tassar o runt tassar, så nu lär de nog frysa om fötterna utan sina filttofflor  

Jag blir så imponerad över deras ovanstående tålamod.......De bara ligger där o tillåter att man rullar över dem på sidan, ryggen, vänder o vrider, klipper, borstar o kammar. Duktiga vovvarna!

Råkade, dumt nog, klippa mig själv på knogen. Kände inte när det hände utan reagerade först när det började kännas varmt, vått o klibbigt.......hmmm... Det blödde ju inte lite och det var ju tur att det inte kom i deras nybadade pälsar....

Egentligen skulle jag rida Amy idag men fick prioritera. Har planerat att bada Rocky i morgon. 

Mathias var snäll o bjöd på pizza i dag, jättegott! 

Bilder från My Dog, igår bifogas!


Carina



Domaren granskar

  

Sen ska man springa lite

  

Efteråt är man trött.....

  

 
 
Karen Jondahl

Karen Jondahl

9 januari 2011 18:23

Hej Carina.
Stort til lykke med Wilmas fine resultat på My Dog. Godt gået! Hvor ser hun fin ud - løber med fine lange steg og står perfekt. Gott jobbet.

Skal vi inte se hur fin hundene blev efter badet?
Jeg har också brugt weekenden på att börsta och göra hundene fine - så underbart at titta på en flok nybörstede collies som springer rundt och leger tillsammans......super avstressande....

Kram fron Karen.

http://www.123hjemmesde.dk/shepcollies

Carina Andersson

9 januari 2011 19:27

Hej Karen!!

Vad glad jeg blev over at du kiggade in o skrev i bloggen! Tusind tak for dina peane ord om Wilma, det blev jeg lika glad over;;))
Jeg kan, ikke heller, andet än att hålla med dig om den fölelsen när man har haft hundarna i bad! De ska vare smukke i sin päls! Collies vet at de er smukke hundar och de tränger til en smuk päls o vare velplejet!
I dag har Rocky varit i bad, puha......;)
Millie kommer i bad inom löpet av en uge eller to. Hon trenger måske ikke så meget til et bad, som som de andre, men jeg vil gerne se hur meget päls der forsvinder , med henblik på Malmö utställningen

Du må ha det riktigt godt o tak än en gang!!
Knus
Carina

 
Yvonne K

Yvonne K

15 januari 2011 17:18

Så fina bilder från My dog, hon står så fint Wilma. Och Grattis igen till HP och bra kritik. Men det bästa av allt var väl ändå att hon var såå duktig, och även kunde koppla av bland allt ståhej som det ändå är på en såpass stor utställning, härligt!!! :))

Kram

http://yvonnek.bloggplatsen.se

Carina Andersson

16 januari 2011 00:04

HEJ Yvonne!

Jätteroligt att höra från dig! Hoppas att du känner dig lite piggare nu! Det var också jätteroligt att träffa er i Göteborg och visst är jag super nöjd med Wilmas resultat samt uppförande!! Men det är en JÄTTEDUKTIG tjej!!!
Har, som du kan läsa från dagens inlägg, anmält hundarna till lite olika utställningar. Ska ni iväg på nåt?? Om inget annat så finns det ju Malmö i mars.......hint, hint. Jag menar, då kan vi ju träffas!!!

Kram Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards