Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

10 POÄNG

Av Carina Andersson - 16 januari 2011 23:35

Är det inte så de brukar gradera hopp eller andra gymnastiska bedrifter?? Jag har nämligen stått för en sådan bedrift ikväll på jobb........Var på väg till bilen, fullt medveten om isen under allt vattnet och vips!! så låg jag på vägen, bredvid bilen, som en padda  

Allt gick så makalöst fort och helt plötsligt så bara ligger man där. Efter att själv ha förstått vad som hänt så kravlar man sig upp, samtidigt som man kollar frenetiskt så att ingen annan har sett fadäsen  PINSAMT!!!!

Slog mig i varje fall men som tur var inget allvarligt!! 

I efterhand lite skalt.......Här kommer de från hemvården o ska hjälpa de gamla, så går man själv o drattar på ändan........


Nåja, innan i dag har jag ridit Amy. Jätteroligt o jag saknar min träning o den frekventa ridningen. Men det var skönt att kunna rida henne idag. 


Betty har en benägenhet att så fort toadörren är öppen så springer hon in där o snor den där "stopp i toaletten" grejen och springer sedan stolt iväg med den. Men hon brukar inte komma så långt iväg med den innan jag eller nån annan kommer på henne o medan vi sätter tillbaka den så snor hon hållaren ( ofta med toarullar ) i stället  BUSA!!


O nu kan jag väl lika bra skriva det; Jag rökar min SISTA cigg i kväll! Med det sagt så sätter jag STÖRRE press på mig SJÄLV, genom att publicera det!!

Jag ska i alla fall fortsätta SNUSA!! Basta!!


Carina

P.s Undrar hur "kagig" man är i morgonbitti??????

 
 
Ingen bild

Sussi

17 januari 2011 20:56

Tur att du inte slog några vitala delar, men du måste ju blivit rejält våt.
Vi får hoppas att isen hinner töa bort innan nästa köldperiod, annars kan jag tipsa dig om isdubbar, visserligen tantvarning men helt underbart.
Jag hade hoppats på att få en kopp kaffe i Ålstorp i dag men du svarade inte på dina telefoner, du såg kanske vem som ringde och ville inte svara!
Ha det så gott!

Carina Andersson

17 januari 2011 22:14

Hej Suss!

Ville bara säga att jag ringt till dig, frun::)) Ett par gånger på din mobil och ett par gånger hem men inte ville du prata med mig! Jag hade satt mina telefoner på ljudlöst då jag faktiskt sov! Kände mig lite sliten efter helgens sena kvällar på jobb, för att sen inte glömma hemtjänsten i Ålstorp!
Jag hade mer än gärna druckit kaffe med dig! Vad hade du för ärenden här nere omkring?
Kram
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards