Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Carina Andersson - 26 februari 2011 21:34

I morse var det bara att svinga upp benen tidigt som bara den......Men att åka till utställning är roligt, så det är ju inga större problem att komma upp  

Men att lita på GPS:er är en helt ANNAN sak.......Nu är ju vår GPS inställd på att ta oss den snabbaste vägen till Hässleholm men jag undrar jag......  När vi passerade skylten Örkelljunga Kommun, då slutade jag definitivt att tro på den jäkla manicken!!!

Men, fram kom vi och vi hade, precis som jag trott o förväntat mig,

en JÄTTE TREVLIG dag!!!! 

My o Rickards härliga Malamute valpar blev både BIR o BIM samt att de placerade sig som 4:a i syskonklassen!!! Värt att nämna är att dessa fina valpar vann över, betydligt äldre valpar. Det var roligt att träffa My o Rickard samt deras härliga valpköpare!! 

Sedan kunde vi, i lugn o ro ( ja, eller någorlunda), titta på en massa collies. Jag blev speciellt förtjust i ett par trefärgade syskon, från Kennel Runnerway´s. Det var en tik o en hane med härliga stommar samt uttryck! Jag blev tillfrågad om jag ville ställa upp o visa den ena av dem, hanen,  i syskonklassen och denna lilla trio gick helt upp i topp o blev 1:a!!!! 

SEN, var det Wilmas tur!! Hon gjorde, precis som hon brukar att göra, visar upp sig helt optimalt och absolut fokuserad på det hon ska och får en JÄTTEFIN kritik och blir BIR!!!! Dessvärre blev vi bortplockade till gruppen men det var väldigt nära att vi kunde "slinka" med!! Men det kommer fler utställningar o gruppfinaler!! 

Vi köpte en elegant första pris rosett, Hederspris rosett samt en STOR, "flådig" silverfärgad pokal!! Vovvarna fick också lite leksaker i dag. Jag beställde också ett nytt utställningskoppel till Kellie. 


Ser med spänning fram emot nästa utställning! Hoppas på dejavu!!! Eller hur det nu stavas  


Lite bilder från idag!



Dexter o My

  



   En av valparna


Wilma presenteras

  

Duktiga Wilma

  

Carina

Ovido - Quiz & Flashcards