Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Carina Andersson - 21 januari 2013 20:40

Ja, jag vet..........Jag har inte varit så aktiv på Bloggfronten, av diverse anledningar;( Tidigare idag, fick jag en liten påminnelse från en av tjejerna i stallet om att jag inte bloggar, så nu får jag väl ta mig i kragen och göra det;)
Så oerhört mycket gott för själen det gör, när man vistas med djur! Alla dessa hundar som arbetar som terapihundar, ledarhundar, servicehundar etc, vilket arbete de gör och så oerhört mycket det betyder för dem människor som är beroende, ja eller rent av MÅR BRA av hundarnas närhet.
Hästars inverkan både med sitt lugn samt storlek......Tänk om alla kunde få uppleva denna kravlösa kärlek de ger!
Både hund och häst ( nu pratar jag för min passion) skulle kunna fås på recept!
Tidigare idag åkte jag till stallet och mockade och pysslade med Amy. Hon har får lite helgvila då jag jobbat så det var en "lätt" laddad häst att rida idag;) Hon kändes så fin och en kommentar från Carina värmde så gott i hjärtat! Många gånger är det inte "bara" hästen som sådan, som har sådan betydelse för mig utan det är stallet, kompisarna där, gemenskapen och bara att sitta och titta när någon annan tränar är så betydelsefull!!! På tal om träning........Efter flera veckors uppehåll, som känns som en evighet så ska vi nu, äntligen, börja träna för Carina igen!!!!!!!! På onsdag är vi, åter igen under Carinas lupp;) och det ska bli så himla roligt!!!!!
I lördags åkte så Kellie till sin nya fodervärdsfamilj. Naturligtvis så känns det oerhört svårt för mig, att "ge upp" en sådan otroligt härlig samt personlig tjej men så otroligt bra hon kommer få i sitt nya hem!! Per-Arne och Carina är hängivna djurvänner, mogna samt väldigt kunniga! Trots allt så känns det som om både Millie och Kellie har fått de bästa förutsättningarna och som matchar deras personlighet och där de kan komma till sin rätt.

Det får vara allt för idag och i morgon är det en ny dag, nya äventyr att skriva om!
Carina
P.s Saknar ni bilder på min Blogg? Jag gör det i alla fall! Ska bli flitigare med det med;) Fast vill ni titta på fina bilder så rekommenderar jag er att besöka dotterns blogg, länk finns på länkar, på min hemsida och klicka bara på Spottydott's och bloggen där, så är där jättefina bilder!!!

Ovido - Quiz & Flashcards