Alla inlägg under november 2013

Av Carina Andersson - 10 november 2013 00:03

Mitt i all min upprördhet så har jag glömt att berätta vad som hände, eller rättare sagt, vad jag blev kallad för ett tag tillbaka.......
Jag hade kört till Malmö för att köpa proteinpulver på Gymgrossisten och knatade in i affären. Väl inne möttes jag av upppumpade kroppar, både här och där. Jag kände mig inte helt missanpassad, då jag kämpat med mina överflödskilo, men okej..........jag är ju inte uppumpad.......
Stegade fram till belgienblue killen bakom kassan med ganska stort självförtroende men som på bråkdelen av en sekund fick ner mig på jorden då han vände sig om och sa;
Och vad kan jag hjälpa damen med?????
DAMEN!!!!!!!!!! Jag höllt både på att DÖ och DÖDA honom på samma gång!!! Jag verkligen HATAR när jag blir "titulerad" som dam!!!! Om han nu ville vara artig så hade det definitivt räckt med; Vad kan jag hjälpa dig med?
GRR;(((((

Idag har vi haft en skön sovmorgon och lördagsfrukost;)) Mums!
Vi har röjt i hemmet och åkte gemensamt till stallet där jag red duktiga Amy;))) Hon var riktigt fin idag!
Vi har myst med tända ljus, en värmande kamin, gott att äta och dricka och sett härliga filmen Sweet Home Alabama
Nu är det tid att gå och nanna;)

Carina

Av Carina Andersson - 8 november 2013 20:01

Jobbat både igår och idag men gårdagen var betydligt angenämare än dagens, blandade röra;(
Helt slut då jag körde hem;( Positivt var det fina vädret, kollegerna från Bemanningen och förmiddagen! I går blev jag så himla glad när Bosse och jag åkte till stallet och upptäckte att Zandra varit snäll och klippt Amy!!!;))) Hon var så himla fin!!! Skönt att hon inte blir så svettig och såååååå mycket lättare att hålla ren!!
Mer positivt idag var att Emily och Alice gjorde mig, Wilma, Betty och Lucky sällskap i skogen;)) Härlig tur, massa prat, skratt och rensa hjärnan!! Alice gjorde allt för att få igång Bettan och hon hängde till slut i öronen och halsen men Betty lät henne hållas;)
Härliga!!!
Varmrökt lax till middag, vin och kaminen som värmer huset.......med andra ord;
VI HÅLLER FREDAG;))))



Gammal, gammal hiss och tur man inte har cellskräck:))
Det knarrade betänkligt!!!

Av Carina Andersson - 6 november 2013 18:35

Vi måste bara passa på att lyfta fram våra valpköpare!! Nu har vi ju inte så många precis, då det inte blev mer än tre valpar i vår första kull men ägarna till dessa är desto mer värda för oss!!
Vi blir kontinuerligt informerade om valparnas uppväxt och vardag, de skickas bilder/filmer och de har varit på kurser och utställningar! Häromdagen fick vi nya bilder på Bork, som bor hos Ragnhild i Norge och som han vuxit;)) Han, liksom sina syskon har fått ett super temperament och är trygga och stabila individer! I går, när jag satt på hästryggen fick jag ett samtal från Emily som har Alice och hon var helt lyrisk när hon berättade om gårdagens träning;)))) Sigges matte och husse, Anette och Rolf kör alla milen ner till Skåne för att medverka i årets sista utställning och vi äntligen träffas igen!!
Ja, vad ska man säga utan att man är oändligt tacksam för att valparna fick det bästa, som de förtjänar!!!

Helgens utställningar samt resultat ligger fortfarande färskt i minnet och jag är så otroligt glad över att ha så fina tjejer!! Till helgen är det Malmö Valp som gäller för Alice och det ska bli så himla roligt att se hur det går för henne! Emily och jag har rustat upp plånböckerna för shopping;))
Snart är det också dags för årets sista utställning, lite vemodigt men redan i januari är det dags igen;)

I dag har jag varit nere i skogen med tjejerna. Första gången vi var där, sen stormen drog förbi och många träd hade gett vika;( Vi blev stoppade inte mindre än tre gånger av mötande folk som berömde flickorna och ville klappa och ja.........Är det Vit Schäfer????:)))))))))

Carina

Fine, stilige Bork!!!

Av Carina Andersson - 3 november 2013 22:57

Som jag längtat till denna helgen! Bosse och jag skulle få en weekend tillsammans med Wilma och Betty i Herning, Danmark och två hela utställnings dagar!!!
Tjejerna badades och gjordes fina i torsdags kväll o på fredag eftermiddag körde vi hemifrån.
Rutten på lite dryga 38 mil gick via Öresundsbron, Själland, Stora Bältsbron, Fyn, Lilla Bältsbron för att sen hamna på Jylland;) Hotellrummet var bokat sen länge och vi bodde centralt på ett relativt bra hotell. Frukosten var som alltid god när man bor så men rummet var väldigt "standard" och DYRT;(
Annars är det en rättså spännande känsla när man öppnar dörren till ett hotellrum man inte besökt tidigare och vad som väntar en där, innanför;) Men denna gång.........njae.......
Det blev Pizza och lite vin på fredag kvällen och tjejerna är helt otroligt duktiga att ha med sig!!!!!

Lördag morgon och upp tidigt för vi ville se hur det gick för My (som också var på plats med Dexter Zera och ett par kompisar med deras hundar)
Utställnings området var förlagt till ett STORT mässcentrum och det är också här, på detta området som danskarna planerar att förlägga Eurovision Song Contest 2014, då dem står som världsland.
Dexter får Excellent, CK och blir 3:e bästa hane!! Stort grattis än en gång My men förstår att det är en aningen surt, när man är så nära det sista Certet men ändå, så långt bort;(((
Men bara lugn........Det KOMMER!!!
Zera får ett slätt Excellent men med bra kritik!
Vi lämnade denna hallen och flyttade till nästa hall där Vit Herdehund skulle bedömas.
31 anmälda i klassen och vi skulle ha en kvinnlig domare från Lettland. My var snäll och visade Wilma då både Betty och Wilma går i öppen klass. Betty belönas med Excellent, CK och blir andra bästa öppen klass tik, slagen av Wilma som placeras som etta!!!
Vilken återkomst till utställningsringarna efter att ha blivit mamma i april!!
Däremot avtackas vi i konkurrensen om Bästa Tik. Men sååååå nöjd med dagen!!!
När klassen var slut tog My och jag en "sightseeing" runda och köpte rosetter och kollade in allt fint man kunde handla;)) Extra roligt att ställa ut i Danmark för de har ett annat utbud bland alla tillbehör!
Kanske en sanning med modifikation men det är nytt för MIG, i alla fall:))
My kom sen med en ljus idé om att vi kanske kunde besöka en valpköpare till henne som inte skulle bo mer än en timmes körning från Herning och TVÅ timmar senare anländer vi till genom trevliga Peter och Merethe som äger Dexter's bror, Woody!
Vi hade en väldigt trevlig kväll tillsammans med mycket hundprat och skratt! Vilken fin gest att bjuda hem samt bjuda oss på mat och allt!!
Vägen tillbaka var en genväg som var den längsta genväg jag någonsin kört!!!! Vi var trötta, det var mörkt och vi ville bara tillbaka till hotellet! Efter en dusch och lite godis så sov jag som en stock hela natten;))

Söndag och upp med tuppen igen;)
My, först ut i dag, igen men dessvärre så "haglade" dem blå banden över MÅNGA IDAG!! Inte bara i malamute ringen utan även i Vit Herdehundsringen;( Var det bara ett sammanträffande eller var det meningen att det skulle vara lite tuffare idag, med tanke på att BIR vinnande hund skulle kunna titulera sig Dansk Vinnare?????
Idag hade vi planerat att My skulle visa Betty och jag Wilma. Jag som annars brukar vara smått nervös innan man ska in i ringen var helt "nollställd" för jag förväntade mig inget bättre än ett blått band jag heller men dröm om min förvåning då Bettan får Excellent, CK och vinner öppen klass tikar!!! Wilma får, som så många andra hundar idag, blått band och sluttävlat för idag.
Endast tre tikar, där i bland Betty, går in och tävlar om Bästa tik och Betty blir tvåa med Danskt CERT och Reserv Cacib!!!!!!!!!!
Wow!!! Så otroligt häftigt och jag blev så oerhört glad!!!!
Ett STORT tack, än en gång, My för all din hjälp med tjejerna denna helg och framför allt idag, då du på ett förtjänstfullt sätt, visade fram Betty!!!!

Sammanfattningsvis har vi haft en otroligt händelserik samt rolig helg som verkligen betalade sig!
Många fina rosetter med hem! Nya bekantskaper och nya människor man träffat!
En ny hundsäng till vovvarna och lite leksaker inhandlades;)
My fick en handler bonus av Bosse och mig. Ett regntäcke till Dexter som fick invigas direkt då det har regnat som spön i backen mestadels av helgen! Men vad gör lite regn då det gått så bra??;)))
Carina

Ovido - Quiz & Flashcards