Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Carina Andersson - 10 maj 2014 23:21

Aima sover duktigt på nätterna och man har stor hjälp av de äldre hundarna som inger en automatisk trygghet hos små valpar. Jag fick uppsöka djursjukhuset en extra gång under gårdags kvällen då Betty visade sig märkbart irriterad av sitt gipsförband. Personalen är så imponerade av henne och berömmer henne varje gång för hennes inställning!
Idag skulle jag och ett gäng medverka på Carinas möhippa och därför körde jag till stallet tidig förmiddag och gjorde vid till Amy. På hemvägen var det något som small till i bilen och det började låta märkligt........först trodde jag att det var blåset som pajat men det visade sig vara punktering;((
Väldigt irriterad, jäktad och stressad över VEM sjutton som skulle kunna hjälpa mig så lyfte jag ut hundburen på ett x antal kilo i ren frustration för att komma åt reservdäcket och sen försökte jag lossa bultarna men det var lönlöst........HUR sjutton ska man kunna lossa dem utan hydralkraft???
Min irritation blev ju inte mindre av att INGEN kunde tänka sig att stanna och erbjuda sig hjälp!! Visst, det är en rutten värld och man ska vara försiktig men det var LJUST och jag var SJÄLV! Visst, jag skulle kunna vara ett "lockbete" men då undrar jag; VEM?? Skulle använda en 50 årig käring som ett lockbete????
Det slutade med assistans hjälp så att jag fick hem bilen i alla fall.
Jag kom turligt iväg på möhippan och så skoj det var!! Jag var med på den första delen och fick besökt Borgen i Helsingborg där man utövade aktiviteter i form av fångarna på fortet!!
I kväll har jag myst med hundarna och tränat Aima lite och nu tittar jag på Schlagerfestivalen som jag faktiskt tycker håller hög standard!
Slutligen vill jag rikta ett STORT GRATTIS till vår dotter och svärson till deras egen uppfödda Malamute hane, Dexter som från och med idag, kan titulera sig, Dansk Champion!!!!!!!
Vilken lycka!!!!

Carina

Ovido - Quiz & Flashcards