Alla inlägg den 14 maj 2014

Av Carina Andersson - 14 maj 2014 22:56

Passivitets träning som resulterar i att hunden somnar........

Så här såg hon ut, innan hon somnade;)

Kontakt!

Var är godiset??? Jag tittar på dig!

Av Carina Andersson - 14 maj 2014 22:36



Här kommer lite sammanfattad information om vad som hänt de senaste dagarna!
I söndags fick Aima sitt första bad och föning. Hon var så himla duktig fast jag hade både snälle sonen och en katt, ja ni läste rätt.......en kise till hjälp;) Vår härliga katt Mysan har en förkärlek till att hoppa upp på trimbordet när jag fönar hundarna och där kan hon ligga o mysa när fönen dönar på.....Antar att hon tycker det är mysigt med värmen;)
Hur som helst var Aima väldigt intresserad av kisen så hon "glömde" bort fönandet!
Hon blev jättefin, fluffig och väldoftande päls;)

Jag har också passat på att rida ut en härlig tur på älskade Amy! Det blev en kortare skritt tur mellan regnskurarna och så härligt det var att sitta i sadeln igen!! Ridturen i kombination med all denna härliga omgivning av rapsfält och lukten av dessa är obetalbar!

I dag har jag varit på Valpkurs med Aima och det var startdagen idag! Timmarna innan idag kunde inte gå nog så snabbt och jag var duktigt uttråkad av att timmarna masade sig fram! Så äntligen kom Emily som var så snäll och följde med och vi kunde köra till brukshundsklubben! Som alltid när det gäller mig, så var vi på plats låååååångt innan funktionärerna var på plats, så vi satt i bilen och väntade in de andra!;)
Jag kan bara sammanfatta att jag var såååå himla stolt och nöjd över Aima's insats idag!!
Hon var så himla duktig!!!
Nu har jag ju tränat passivitetsträning, både med Aima och hennes bror redan från 4 veckors ålder men det är inte förrän de senaste dagarna som jag tränat kontaktövningar och koppelträning. Men jag har märkt att det är en skärpt tjej och som har väldigt bra uppfattnings förmåga!! Jätteroligt!!
Nu håller jag kväll och lugnet har lagt sig över huset och jag har, får man skriva.......lite egen, kvalitetstid???

Carina
P.s Bilder kommer!


Ovido - Quiz & Flashcards