Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Carina Andersson - 15 maj 2014 22:42

Fräck valp tillika.........Som passar på att sno sin mammas 30 cm långa tuggben då jag ska utesäkra mammans riktiga ben för uterunda. Först förstod jag inte varför Betty började morra men då jag vänder mig om upptäcker jag lilla Aima, betydligt mindre än tuggbenets längd, i höjd, kommer intultande i Betty's sjukhage och helt sonika snor sin mors tuggis;))
Om inte mankhöjden imponerar på den där, lilla fräcka valpen så var hennes svans minst lika lång och HÖG som benets längd då hon bar iväg det!
Vid skrivandes stund är ordningen återställd;)

Carina

Av Carina Andersson - 15 maj 2014 21:56

Ja, torsdag och det var dags att ställa klockan vilket inte kändes så spännande igår kväll..
Men det var dags för Betty's veckokontroll av gispet och omläggning. Frakturen börjar stabilisera sig men fortfarande en bit kvar..... Nästa vecka är det röntgen med för att kontrollera läkningen mer ingående. Då mitt modershjärta " blödde" för Marcus i morse som egentligen skulle vara hundvakt, trots sovmorgon så lät jag han sova och lastade in Betty, Liten Betty och "tant" Wilma i bilen o körde till Malmö. Aima behöver tränas i att åka bil då hon, minst sagt, är illamående då hon åker bil.....Bara genom att titta på henne så blir JAG illamående och jag har sett en del genom alla mina år i vården.......
Jag fick tyvärr göra ett snabb besök hos Amy och snart kan jag med, ha riktig kvalitets tid med henne!!
Efter stallet hade jag stora planer för en dusch men efter flera dagars regn så pockade gräset på att bli klippt.......Sagt och gjort placerade jag Aima i den valpanpassade inhägnaden utomhus men under tiden jag klippte tröttande hon och vips....var hon ute och gick efter mig och gräsklipparen.....Modig valp och resignerad matte......
Valphagen, den anpassade, monterades ner i kväll.......
Efter gräset var klippt och hundarna blev utfodrade så fick jag äntligen den där duschen jag längtat efter och placerade rumpan i soffan för att se hockeyn mellan Sverige o Frankrike och jag kan bara konstatera; Jag hade inte behövt att stressa.......jag menar....
Är detta vad vi kan prestera i WM??? 2-1 mot Frankrike????

Carina

Ovido - Quiz & Flashcards