Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Carina Andersson - 21 juni 2010 22:00

Nu är jag   Snacka om stelbenhet!!! Jag hade ju anmält Wilma till sin första utställning i Tollarp  den 17/7. INNAN jag anmälde så ringde jag den, på PM:et, ansvariga personen och FRÅGADE om det var OK att anmäla henne, då hon inte blir 4 månader förrän dagen efter, alltså den 18/7. Det skulle inte vara några problem utan jag kunde komma med henne. Sagt o gjort, jag anmäler och planerar där efter, allt från övrig hundpassning samt mitt arbetsschema. Så får jag i dag, ett telefonsamtal , en kvinna som ringer från brukshundsklubben i Tollarp och säger att jag inte kan ställa Wilma, på grund av åldern!!!!! Jag upplyste henne om att jag faktiskt fått KLARTECKEN att anmäla och det visade sig under samtalets gång att det var hennes man som gett mig klartecken!!! Detta beklagade damen i fråga ( som det hjälper mig) och sa att de var tvungna att följa SKK:s rekommendationer. Jo, det förstår jag med MEN då skulle man ju inte gett klartecken från första början! Nu fick jag en valmöjlighet, nämligen att komma på söndagen den 18/7 i stället. Denna dagen var det en inofficiell utställning och på lördagen hade den varit officiell. Nu har detta inte någon större betydelse då resultaten på valpar inte redovisas på SKK men saken var att där var ytterligare en valp i samma åldersklass som Wilma, en unghund samt en öppen hund på den officiella tävlingsdagen och det hade varit roligt att se hur Wilma hade bedömts gentemot den andra valpen. En annan anledning var att My o Rickard också bestämt sig för att åka dit, så vi skulle ta det som en gemensam utflykt. 

Ja, ja, tänkte jag det går väl ok på söndagen ändå, så jag sa till damen i fråga att då vill jag gärna anmäla två hundar till och menade på att jag ville ha, som kompensation, anmälningsavgiften för en hund betald. På många utställningar, arrangerade av brukshundsklubbar/SKK så har man rabatt=anmälningsavgiften betald på en av hundarna om man anmäler tre eller flera. Men ånej, det hade de inte där.............Så helt plötsligt så följde man inte SKK:s rekommendationer!!! 

Jag anser att det var det MINSTA arrangerande klubb,  kunde ställa upp med, när DE gjort FEL!! 

Det hela slutade med att jag tackade för mig och att de kunde sätta in mina inbetalda pengar på mitt konto igen och att jag ALDRIG kommer att ställa mina hundar där!!!! Sorry, Tollarps BK........Jag BEKLAGAR!!!


I dag har jag klippt gräset o fint blev det! Jag hade hjälp av en "liten" vit hund då jag rensade i rabatten och hon tyckte nog att hon var förfärligt duktig då hon grävde som en litet monster!!! Hon alternerade detta med att smyga i buskarna, för att sen hoppa fram o attackera mina händer!!! 

Det har varit en underbart varm, skön dag och hundarna har varit ute så mycket!! SKÖNT!! 

På kvällen var jag ute på en skön ridtur med stallkompis!


Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards