Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Carina Andersson - 28 juni 2010 23:10

I dag har det varit en sådan dag då man får MASSOR gjort!! Jag började morgonen med att sätta igång den där tvättmaskinen och sen åkte jag ärenden. Wilma har REDAN ätit upp en 15 kg säck med foder, plus den säcken vi fick från Malin, uppfödaren!!! Nu väger det "lilla" trollet 14 kg och är perfekt i hull  

Jag kör på Royal Canin till Wilma och ska även ge colliesarna det. Den sista tiden har jag varit lite tveksam till torrfoder, generellt sätt. Man har läst i media om torrfodrets vara eller inte vara och "mina" uppfödare har delgett sina erfarenheter om olika foder men nu ska jag som sagt prova Royal. Rent allmänt så får man väl se till hundarnas välbefinnande och mår de bara bra, växer ordentligt och pälsarna är fina så får man ju rätta sig efter det. Men det är en DJUNGEL!!! 


Tillbaka då till den där tvättmaskinen.......den fick snurra på flera gånger under dagens lopp och majoriteten av tvätten hängdes ut! HÄRLIGT!!! 

Hundarna har varit ute i trädgården men dörren har stått öppen så det har varit fritt att gå in eller ut. Sommar med fint väder underlättar väldigt mycket....hundarna är ute mycket och sover gott sen på kvällen, dammsugaren får semester och det är bara sådär allmänt SKÖNT!!


Jag har slipat våra garderobsdörrar som sedan ska målas röda! Vårt sovrum kommer att bli jättefint och jag längtar vansinnigt mycket tills att det är klart!! Golvet är lagt och fogat, taket är målat och det elektriska är lagt. Återstår att måla fönster och sätta bruk på väggarna samt måla dessa. Ja, också måla garderobsdörrarna! 


I kväll har jag o Carina lastat våra hästar och ridit en HÄRLIG kvällsrunda vid Saxtorps sjöarna! Jag försökte få Amy ner till vattenbrynet men detta lyckades inte helt. Hon var inte helt oäven men jag kände att tiden inte räckte till, för att övertyga henne om att det inte var farligt  


Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards