Alla inlägg den 26 december 2011

Av Carina Andersson - 26 december 2011 18:53

Ja, jisses vad tiden rinner iväg! Men jag tror att jag är "förlåten" för att jag inte hunnit att blogga på de senaste 14 dagarna;) 

Här kommer då en sammanfattning:

Bosse har varit i Singapore och arbetat där i 3,5 vecka. Med andra ord mycket arbete för oss båda!! Vi har också firat vår 25 åriga bröllopsdag som inföll på luciadagen. Bosse överraskade mig med en gemensam resa till London. Det var två härliga dagar med mycket att titta på!! Fin stad med mycket utbrett tunnelbanesystem. Vi hann att lära oss i alla fall och åkte runt och såg det mesta som London är känt för. Det jag blev mest imponerad av var Westminister/Big Ben, vilka byggnader!! Vi var också nere vid NottingHill och promenerade på den kända gatan; Portobello Road. 

Andra ställe vi besökte var; Picadelli Circus, Buckingham Palace, Tower Bridge, Harrods med mera

Harrods imponerade naturligtvis! Snacka om perfektionism in i minsta detalj! Det enda som jag reagerade starkt över var att de sålde hundvalpar där!! Visst, alla har inte som vi här i Sverige men man tycker ju ändå att ett sådant ledande samt känt företag inte skulle "gynna" sådan försäljning. Så med andra ord kunde jag lugnt gå förbi en Fransk Bulldog tik för den lilla summan av.......50 000!!! :-

Vi nöjde oss med Freddy.........En Teddybjörn som var framtagen som "Christmas gift of the year, from Harrod's!

Han kostade 49 800:- MINDRE än "Frallan"! Med andra ord; En bättre affär samt ett minne från London!!

Vi besökte även ett flertal pubar i mellanåt för att släcka törsten och det slank ner åtskilliga Guiness! Jag ÄLSKAR den ölen!!!

Väl i England fick man ju också prova "nationalrätten; Fish and Chips. Smakade så där men nu har man provat det!

Vi var också på teatern och såg en av mina favoriter; Phantom of the Opera! Upplevelse!!


Väl hemma igen så var det bara att återgå till julens inköp och planeringar och julen avnjöts hos My o Rickard.

Vi hade en underbart trevlig jul tillsammans och sov över till juldagen. Roligt att vara tillsammans och umgås och njuta av god mat! Synd bara att man inte orkar äta så mycket!

Vi spelade julklappsspelet och sen var det utdelning av övriga julklappar. Allt blev mycket uppskattat och alla blev riktigt nöjda med sina klappar!

På juldagen fick jag det stora nöjet att rida My's fina Islandshäst, Venus och My hon cyklade med, tillsammans med Mixie o Dexter. 

Vi hade ju med oss alla våra hundar och de skötte sig fantastiskt!! 


Nu går det mot slutet av detta året och jag hoppas att kommande år,  2012 ska inbringa mycket glädje och framför allt vill jag att Amy blir friskförklarad!


Carina


BILDER FRÅN LONDON




Westminister med Big Ben

 


Engelskt, så det förslår

 


Buckingham Palace

 


Staty vid slottet

 


Drottningens garde ute och saluterar

 


Annan staty. Uppe till höger skymtas ingången till Hyde Park

 


Otroligt detaljerade statyer


















 


Juldekorationer

    



Skyltning på Harrod's


Vår Silverbröllops middag! 


I NottingHill  

 




 


Rolig T-Shirt i sammanhanget



     

Her Majestys Theatre

   

Phantom of the Opera

   


Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards