Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Carina Andersson - 5 mars 2011 21:43

What a day to remember...Ja, jag skulle kunna fortsätta att skriva på engelska för att, på bästa sätt, kunna nå ut till en större publik om denna STORA dag men nu är jag så jäkla dålig på engelska, så det får duga med svenska   

Men som sagt; Vilken DAG!

Utställning, en Inofficiell sådan men Betty´s debut och det blir ju alltid lika extra spännande! Wilma skulle också ställas och My, Rickard med deras underbara valpköpare var också där. Jag vill också passa på att tacka Suss, för att du var så snäll o kom o tittade/hejade på oss!! Det uppskattades!! Glömde föresten att fråga dig om du varit på bokrean?????

Ooops! Tillbaka till utställningen.....

My o Dexter gjorde om bedriften från föregående helg och vann över sin syster, Disa och blev, därmed BIR valp! Jag blev tillfrågad om jag ville visa en av tikarna i syskonklassen, lilla Shadow, o det gjorde vi med strålande resultat......De fick lovord från en lyrisk domare och naturligtvis ett HP i syskonklass! Alltså en "biljett" till finalringen där de senare på dagen stod som segrare av syskonklassen!!!!! Dexter "kryddade" upp det hela ytterligare genom att stå som andra bästa valpen på hela utställningen!!!! 

Vad UNDERBART ROLIGT för My o Rickard o deras Kennel Spottydott´s samt en eloge till deras, lika UNDERBARA, valpköpare!!!!


Tillbaka till oss då.......Betty var verkligen LADDAD idag, då vi kom till utställningen  Hon började redan på parkeringen......hon var framför mig, sidan om, på mig och lite överallt........SÅ MYCKET NYTT det fanns o TITTA på och man kunde riktigt se på henne att hon inte ville MISSA en enda sak! Wilma tittade lite uppgivet på henne.......Men vilken positiv tjej och en HÄRLIG framåtanda hon har, lilla Bettan!!! Och jag har aldrig varit med om en hund som väckt så mycket intresse hos andra människor som Betty gjorde idag!! Vi hade en 10 - 12 stycken som kom fram, helt spontant, och var helt förälskade i henne!! JÄTTEROLIGT!!!!

I ringen skötte hon sig, så mycket man nu kan begära av en valp på 4 månader, som ställs ut för första gången och det resulterade i ett första pris med HP!!!!! Hon fick en kanon kritik som ni kan läsa här:


4 månaders tikvalp, vackert huvud o uttryck, korrekt bett, välburna öron, vacker o välansatt hals, , välvinklad fram o bak, bra bröstdjup, bra ben o tassar, stark rygg, Rör sig med fantastisk drive runt om, bra benstomme

En riktig läckerbit!!!!


Just den där sista kommentaren; en riktig läckerbit, gjorde att ögat blev lite fuktigt.......HÄRLIGT!!!


Wilma gjorde som jag "bad" om........Det blev en deja vu, från förra helgen.......1:a Pris, HP, BIR o en tredje placeringen i gruppen!!! Hon är så himla duktig att ställa ut och sköter sig exemplariskt!! Läs Wilma´s fin, fina kritik här;


Vackert huvud o uttryck, Korrekt bett, vackra öron, vacker hals, välvinklad fram o bak, stark rygg, välburen svans, bra ben o tassar, rör sig med bra drive runt om, Vacker färg o päls. Välpresenterad


Också en härlig kritik att få, framför allt det sista........Välpresenterad!!::)


Jag o Bosse är så himla stolta över våra jätteduktiga tjejer!!! Malin, en stolt uppfödare, är informerad om dagens händelser samt Betty´s "farmor" Maria!!

Vilka tjejer, va?? Och........

What A Day To Remember!!!




My o Dexter 2:a placering i Best In Show Valp

  

Mammas gullungar!

  

Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards