Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Carina Andersson - 30 mars 2011 21:40

Är "tvungen" att göra ett litet inlägg i bloggen för att förvissa, er, om därute, att jag fortfarande är vid liv 

Men det har varit lite mycket och när kvällen kommer, ja, då är man inte så pigg, så att säga!

Jag håller bland annat på med min vårside layout till hemsidan och sen körde jag mer eller mindre fast på en detalj.......Det var nämligen tänkt med den "nya" hemsidan, att jag skulle presentera fler bilder på hundarna etc, allt efter önskemål och letade därför helt FRENETISKT efter ett program att göra det i, vilket visade sig INTE vara det lättaste!!! Jo, om man kör en PC.......Jag har nog laddat hem en hel massa SKIT, allt för att kunna få möget att fungera. Visst jag skulle kunna köpa ett program, för en sådär 4000 - 5000: SEK men, vid närmare eftertanke; Skulle inte tro det!!! Saken är också den, att jag blir så VANSINNIGT ENVIS när det inte fungerar som jag tänkt och jag har grubblat o grubblat o inte kunnat "släppa" tanken på det 

MEN jag HITTADE en lösning till mitt "dagens ilandsproblem" i går!!!!! O det FUNKAR!! 

En VÄLDIGT BEFRIANDE KÄNSLA kan jag lova!!


Häromdagen införskaffade jag mig ett par bra träningsskor med passande outfit och utrustade mig med ett baggenbälte, en broms o en gas.......

För att göra en närmare förklaring för er; Jag tog med mig Wilma på ena sidan o Kellie på den andra, kopplade i baggenbältet o gav mig ut på en runda på 4 - 5 km. Vi blandade jogging med att gå, både för hundarna o min egen skull. Behöver jag säga att Wilma var gasen???  Naaaw, Kellie var duktig men som den prinsessa hon är så tycker hon att hennes tempo är det optimala. Båda hundarna var otroligt duktiga, det var ju trots allt första gången som vi gjorde detta!! Samtidigt är det KANON för deras rörelse mekanik inför utställningarna!! 


Jaha, vad har mer hänt.......Jobbat förstås o idag har jag med flera andra i bemanningen varit på ett o samma ställe, då enheten vi var på, var i väg. Det är alltid lika roligt, då vi "samlas" så!! Ett HÄRLIGT gäng är det!!!!

I dag har jag också fått med mig ett nytt visdoms ord från en gammal dam, lite över 90 år. Vi satt nämligen o pratade om att bli gammal o vad det innebär o att man kanske är "förskonad" i sin ovetenskap, att man inte vet hur gammal man blir. Då sa den gamla damen något väldigt sant och helt klart värt en tankeställare om att bli gammal;  Att alla vill BLI det men inte VARA det.............


Amy är tränad för Carina i kväll och VILKEN träning o VILKEN häst!!!! O inte minst; VILKEN TRÄNARE!!!! Nu är det mitt nya "motto";

Carina Andersson.......Varsågod o RID!!!!


Hoppas ni är nöjda med detta inlägget nu, för det är JAG!!! Ny duschad, kaffe o snart.......SÄNGEN!!!!


Carina

Ovido - Quiz & Flashcards