Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Carina Andersson - 20 mars 2011 19:10

o i alla avseenden stämmer rubriken ganska så väl 

Jag drack inga mängder i går kväll men det jag drack är ju betydligt mer än det jag dricker, normalt sätt, så att säga.......Natten till lördag hade jag inte sovit för många timmar o sen var jag uppe tidigt på lördag morgon. All spänning o nervositet under utställningen o sen känslan när allt det släppte!! Därtill hade vi gäster i går kväll, så det dröjde till 02:30 innan jag kom i säng!!

Men vilken DAG vi hade!!!! Kan man "beställa" fler sådana??????


I dag har jag ridit ut en härlig runda på Amy. Vi har bland annat en runda, vi brukar rida som går ner mot/förbi en skjutbana. I dag var där nån sorts tävling där med massor med skjutande samt mycket folk som rörde sig omkring skjutbanan. Amy blev lite "spoky" o blåste upp sig rejält men hon höll sig på "mattan" men det var MYCKET häst att sitta på!!!! På vägen hem till stallet var hon ganska så taggad o såg potentiella livsfaror i det mesta  


Hem o tog en fika o sen körde jag, Bosse, Millie, Kellie, Wilma o Bettan till Lomma och gick en timmeslång, härlig runda nere i hamnen! 

Trötta tjejer som ligger o nannar nu!


Carina

Av Carina Andersson - 20 mars 2011 01:28

Men det är det helt klart värt! Vilken dag vi hade i "går"!!! Hund utställning i Malmö, upp tidigt o hämtade upp My o Kellie o sen bar det av till Malmö. 30 stycken collie, långhår anmälda och en domare som vi inte kände till. Kellie ställdes i unghundsklass och My visade henne verkligen förtjänstfullt!!! Den irländske domaren placerade Kellie som etta med exellent och fick ett CK!!! Sedan placerades hon som 4:e bästa tik och fick Reserv CACIB!!!! 

Jag tror inte att jag "landat" ännu och jag är sååå STOLT över både min fina hund samt dotter, som är så himla duktig!!! Jag kommer definitivt inte att tveka en minut, på att använda dig fler gånger som min privata proffshandler, My!!!

Jättebra jobbat! Det var, minst, lika roligt att ringa en STOLT uppfödare i Danmark o berätta den goda nyheten men det var inte helt lätt........tårarna kom och rösten svek;;(((

Kommer du ihåg Karen........den lilla blå tiken med sin svans, i Annes trädgård, tillsammans med sina syskon, vi som hade så svårt att välja, min migrän men den lilla hon valde!!! Och nu fick hon visat oss!! Vår lilla prinsessa!!!!

Kvällen avrundades på bästa sätt med besök av goda vänner, god mat o dryck o jag inser att denna dagen är förbi fast jag hade önskat kunna stanna tiden o få njuta mer!!!


  Mina duktiga tjejer


Kellie efter utställningen

  

Härliga Kellie

  

Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards