Alla inlägg under januari 2013

Av Carina Andersson - 11 januari 2013 22:10

Ja, så har man jobbat idag och jag har onekligen ett mångsidigt arbete!! Idag har jag åkt med en en annan tjej i Servicegruppen, vilket innebär att vi handlade till 10 stycken vårdtagare samt att vi städade och tvättade till en. Jag insåg att det finns ett ex antal olika sätt att skriva en köplista och vikten av att skriva en, så att den blir tydlig.
Dagen gick snabbt och efter arbetstid körde jag till Amy o mockade samt ompysslande av henne. Hon får vila ett par dagar och sen är det dags att jobba lite igen;)
Jag fick lite lyx idag och blev bjuden på Tacos! Jag slapp att dammsuga och hundarnas mat var förberedd så det var bara att sätta sig till bords och njuta! Därefter spelade vi Phase 10. Ett kortspel som går ut på att ta sig igenom olika (10) nivåer i olika svårighets grader. Mycket roligt!
Carina
P.s För alla er läsare, över Hallandsåsen, så vill jag bara berätta att bilden föreställer Lunnapågarna, det vill säga, de två tornen i domkyrkan i Lund;)

Av Carina Andersson - 10 januari 2013 20:20

I dag har det inte varit "min" dag;( Jag blev väckt strax över 08:00 om en arbetsbokning som inte rörde denna dagen;( Sen fortsatte det när jag kom upp och mellersta sonen påpekade någonting om dammsugning för hundarna fäller........Vem vet? Jag kanske ska ställa klockan för att gå upp och dammsuga? För er som inte kanske känner mig eller vet hur här ser ut, här hemma så kan jag upplysa att vi har skickat många dammsugare till dammhimmelen! Det dammsugas så ofta att när vi bytande ut köket, så kunde vi skippa städskåpet, då,dammsugaren alltid står framme eller är i bruk!
Jag har tom börjat lära Wilma att sätta på dammsugaren, med hjälp av klickern;)
Sen ringde läkaren om min morbror och gav nerslående besked....Det finns inte mer för dem att göra än att ge honom en lugn och smärtfri sista tid;(( Jag tycker naturligtvis att det är väldigt skönt för honom men det är ytterligare en, i nära släkt som går bort och man vill att alla skulle kunna leva friska och i evighet.
Jag trodde en promenad med Wilma, Bettan och Lucky i skogen skulle kunna lindra lite men de var fullständigt, skitjobbiga, alla tre;( Lucky hade jag lös till en början men den gick som i sin egen lilla värld och Bettan drog på i kopplet, som om hon inte gått i koppel förr och Wilma, var än här och en där........SUCK!
När jag sen skulle köra o handla så körde jag runt och letade p-plats och hittar en, slänger ut blinkersen och vips, så hade jag ett r.......hål som slänger in sin bil direkt framför min, så att jag fick stå på bromsen;((( Då var jag så jäkla uppretad, att jag hissade ner rutan och sa, några väl valda....
Jag var beredd på att köra om han skulle bli helt galen på mig.......Kanske hade det varit bättre.......för det han gjorde, bidrog ännu mer till att jag blev@@@@@Han nonchade mig!!! Grrrrr!!

Vad som däremot har varit positivt idag, var en härlig ridtur med Amy som uppskattades av både mig och henne! Jag vill också, ytterligare en gång gratulera Christel i stallet, till att hennes fina Blanceflor, nu äntligen är hennes!!!! Jag gläds med dig!!
Jag är också fortfarande kompis med sonen, som antydde att jag kanske hade nån hormonsvängning ( jag avråder dig, Bosse med BESTÄMDHET, att ALDRIG, ens antyda det) och vovvarna är nospussade;))
Det ska bli skönt att få gå och lägga sig!!!

Carina

Av Carina Andersson - 9 januari 2013 22:38

Idag har jag och min mamma hälsat på morbror Hasse. Han bor på ett boende i Lund och jag har träffat honom där, av och till. Han har blivit så glad då jag kommit och sagt åt alla, som ville lyssna, att detta är min systerdotter och henne har jag passat sen hon var så här ( måttade med handen) liten. Nu har han haft lunginflammation och inte velat äta och dricka vilket gjort honom intorkad och som ger uttryck i oro, förvirring. Vi fick ingen direkt kontakt med honom och jag hoppas så, att han fixar detta!
På kvällen åkte jag till stallet och rensade tankarna! Tyckte att Amy kändes fin och hon har en beundransvärd ambition! Framåt tänk hela vägen;))

Carina

Av Carina Andersson - 8 januari 2013 22:52

Jag skulle ljugit stort om jag påstod att jag var fräsch när klockan ringde i morse;((( Jag tror man är inställd som nån annan robot som gör allt per automatik när man kommer upp dravlande sådär......
Jobbade på en bra enhet idag som har en trevlig personal, där man känner sig som en av gänget, trots att man bara kommer in, en och annan gång och "gästspelar"
Det var dock väldigt skönt att komma hem ( till nästa hemtjänst......ut med hundar, dammsuga, plocka undan, blanda hundmat, göra middag) Därefter åkte jag till stallet och all trötthet försvann när man möttes av ett förväntansfullt gnäggande från Amy!! Det gör inget att hon är den glupskaste hästen i stallet och att hon ser mig, eller Bosse, som en vandrande morot, det låter så härligt och jag kan urskilja hennes gnäggande från de andra hästarna;)
De andra tjejerna i stallet droppade in, en efter en och sen blev det, som alltid, en massa snackades om ditt och datt;))) Ridningen gick bra och jag försökte plocka fram allt det Kyra gått igenom men konstigt nog, fick jag inte riktigt samma känsla, som jag hade i söndags;))))
Det är en SANN KONST, det där med dressyr!!
Vad som är lite märkligt, är att jag direkt tyckte att det var urtrist när jag var i de tidiga tonåren och nu bara ÄLSKAR jag det!!!
Nu har jag en mysig stund, alldeles för mig själv, eller ja, fem hundar ligger runt mig men allt är stilla och jag bloggar;))
Carina

Av Carina Andersson - 7 januari 2013 23:52

Ny vecka och det har redan gått sju dagar in på det nya året......Fint väder har det varit och jag vet inte om jag inbillade mig men kanske det var ljust lite längre i eftermiddags.
Jag lastade in Wilma, Betty och Easy i bilen och åkte ut till stallet och mockade. Därefter körde jag ner till skogen och gick vår vanliga timmes runda, så skönt!
Jag har gjort en arbetskväll och blev skickad till Veberöds och väl där, så skulle jag arbeta i Genarp. Men det har varit en bra kväll och nu är jag bara glad över att vara hemma igen, sängen kallar;))

Carina

Av Carina Andersson - 7 januari 2013 00:34

På Vit Herdehunds hemsida( finns länk på vår hemsida om ni vill titta) är där en tabell som ägarna till de hundar som tävlat, bruks eller utställning kan fylla i hundarnas resultat under året.
Denna tabell säger väl inte hela sanningen då alla inte skickar in sina resultat men på DE som gjort det, utställning 2012 så hamnar både Wilma o Betty på en riktigt bra placering! Vad som också är roligt är att totalt vinnande hane är Bettans pappa, Grattis till Maria, Lasse o Eski!!!!

1.Sunnantorps Eifur Eskingur, Maria Wägner, 209
2.South Streem?s Amazing Bambas, Susanne Holmqvist, 193,5
3.Pipinos Big White Kitten, Annie Jurestam, 191,5
4.Barvestad?s Cheops Of Giza, Annicka Barvestad, 188
5.Barvestad?s Rockin Robin, Gunilla Andersson, 156,5
6.Sunnantorps Great Expectations, Carina & Bosse Andersson, 152,5
7.Sunnantorps Just Call Me Wilma, Carina & Bosse Andersson, 152
8.Strandkungens Cinzia, Charlotte Barvestad, 151
9.Nice of you to come bye Ultimo, Joakim Wallén, 145,5
10.Sunnantorps Little Miss Sunshine, Ida Gustafsson, 127,5
11.Barvestad?s Zeus at Olympia, Lisa Stenberg, 101,5
12.Sunnantorps Hotter Than Hell, Helie & Pekka Boman, 74
13.Made-To-Measure Imperial Ivy, Petra Andersson, 35,5

Av Carina Andersson - 6 januari 2013 20:16

I dag har jag och tio andra från Stall Backbo eller med anknytning dit, varit i Flyinge på Kyra Kyrklund Clinic! Så otroligt inspirerande samt lärorikt!! En enormt stor profil inom dressyrvärlden och med en oerhörd förmåga att kunna beskriva dressyrens konster, från basic till svår dressyr!!
Jag hade utrustat mig med kameran men när jag skulle hala upp den och börja fota, så upptäcker jag att batterierna ( som jag trodde var laddade) var helt döda;(( Ajfånen fick ersätta men som sagt, den duger inte i alla sammanhang.
Däremot antecknade jag frenetiskt på mobilen men då jag, numera är i stort behov av läsglasögon, så kan det ju bli spännande att se VAD jag skrivit;)
Här är ett urval:

Starka armbågar, mjuk hand
Brygga med tygeln, alternativt nosgrimma vid framvalvet på sadeln
Bär höften, bär knät, kläm inte
Skumpa gärna
Badboll
Center of gravity

Framförallt; Om all ridning skulle gå helt perfekt alltid, då har man inte provat sina gränser.......
Betänksamma ord och jag tar det till mig!!
Men det är inte utan att man kommer att undra; Hur kan något som låter samt ser så lätt ut, vara så svårt???

Nu, äntligen har Mathias och Sofie kommit hem till Skåne efter att ha firat jul och nyår hos Sofies mamma i Arvika. Skönt att ha dem hemma!
Nu har vi ätit och ska spela sällskapsspel;)

Carina

Av Carina Andersson - 5 januari 2013 20:51

Det var jätteroligt med vår lilla utflykt till Göteborg men jisses, så skönt det var att sova i sin egen säng!! Sov länge och vaknade upp till strålande sol! Åkte ut till Amy och red en långrunda. Carina o tjejerna hade varit så snälla och tagit om hand om henne och det känns så skönt med både en sådan trygghet och service, tack än en gång för hjälpen!!

Nu är den nya layouten på hemsidan färdig och lite ändringar gjorda samt uppdateringar. Känner mig ganska nöjd men önskar att jag kunde mer om hemsidors uppbyggnad etc... Nå, det får väl bli nån gång i framtiden.......


Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards