Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Carina Andersson - 25 augusti 2013 20:52

En nackdel med att slappa med Bloggandet är att det blir desto mer att skriva om, när man väl satt sig framför datorn:)

Jag vill först berätta en liten söt händelse från Bork och Ragnhild i Norge! Ragnhild är så underbart snäll och skickar vecko rapporter om Bork och vad dem hittat på och härom dagen så fick jag då ett mail där Ragnhild skriver; Bork är jättehungrig när vi kommer hem och jag säger till honom att han får vänta lite, då jag hade annat att göra först. Jag hör honom böka i köket och rätt som det är, kommer han gående med sin matskål i munnen och släpper den vid mina fötter!Jag kan lova.......han fick sin mat direkt;) 

Jag tyckte att det var en helt underbar händelse och en smart, liten kille;;)) Han ser så fin ut på bilderna och han har vuxit till sig rejält! 


I dag var det utställning i Skurup och tillika Alice första utställning!!! Så himla roligt att se Alice igen och hon hade vuxit!!! Inte för att skryta........FIN är hon med!!!

Var Emily nervös så döljde hon det väl och hon visade hund, som om hon inte hade gjort annat!! De har varit flitiga på att träna och det är inte förutan att det ger resultat!! Domare Roland Fors belönade dem med ett första pris, Hederspris och BÄSTA VALP!!! Med följande kritik: Medelkraftig, välbyggd, feminint huvud.  Mörka ögon, Bra hals och rygglinje. Välvinklad, Bra bröstförhållande, Rör sig bra från sidan. BÄSTA VALP! Senare på dagen, i finalen, tillsammans med alla andra BIR vinnande valpar ( ca 17 st) blir Alice............Best In Show Valp 4!!!!!!! 

Så otroligt häftigt att se sin egen uppfödning presenterad samt placerad så väl!!!! Jag är så STOLT över er!!!!! 

Bettan också så duktig idag erhåller Excellent men inget CK. Känns inte så surt om man jämnför med förra helgens resultat och en eloge till Roland Fors som höllt öppen kritik! Det skulle alla domare kunnat göra, för att göra utställningarna mer publikvänliga!! 

Jag har haft en TOPPENDAG och träffat så mycket, nya, trevliga människor!! Ett trevligt, yngre par som funderar på Vit Herdehundsvalp kom och träffade Bettan och Wilma och det blev mycket hundprat, kelande och skratt! Jag kan inte annat än att vara NÖJD med dagen och extra roligt att det blev Alice och Emily's dag!!


På tal om utställningar så vill jag också rikta ett STORT GRATTIS till My som varit på Gotland och ställt Dexter och Zera till ytterligare framgångar!!! Dexter BIR igår och Zera BIM och idag, så vinner Zera BIR!!! Läs mer på deras Blogg på Kennel Spottydott's ( länk finns från min hemsida) 


I eftermiddag åkte jag till stallet och tänkte rida på utebanan men det var en, näst intill fuxfärgad häst, på grund av all jord och damm som hon rullat sig i, så jag fick schamponera henne och spola av henne innan jag ens kunde rida....En blöt häst sadlar man inte gärna så det var bara att lägga på ett fleecetäcke och rida barbacka;) Större delen av vår härliga eftermiddagstur bestod av skritt men också inslag av trav och där det tillät.......galopp;)

Så häftig känsla;))) Älskade Amy, så fin!


Sen ska jag också tillägga att jag är SUR på min man...........Nu har han, åter igen, sett till att min strikta diet har blivit rubbad;(( Bosse har ju "roat" sig här hemma, med att sätta in våra nya fönster och då jag var hemma från stallet, lite senare än planerat, så kom han då med förslaget om vi inte skulle ha Pizza...........Och JA, visst kan vi ha det, tyckte jag med min ståndaktiga inställning;) Och nu, när vi ändå har syndat så kan vi lika gärna ha äppelkaka med vaniljsås till kaffet.......

Det är väl bra när ändamålen helgar medlen????? 


Carina



Emily & Alice



Hon har sin mammas fina ögon

 


BIS 4:a!! 



Dagens vinstskörd!!! 

     

Ovido - Quiz & Flashcards