Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

NYTT O BLANDAT

Av Carina Andersson - 5 juni 2010 22:37

Då var det dags att sammanfatta lite av vad som hänt sen sist! 

Jag o Amy har blivit erbjudna och tackat JA till att delta i lag dressyr DM för vår hemmaklubb, Dagstorps Ryttarförening!! Jag blev så himla GLAD för denna möjlighet!! Första start med laget blir i mitten/slutet av augusti. JÄTTEROLIGT!!!


Nu är det slut med att "gå bredvid" på jobb. Jag har fått mina delegeringar och nu ska jag ut o jobba själv. Allt verkar vara bra! 


Bosse har börjat med renoveringen av vårt sovrum. I dag har han lagt om elen och satt nya uttag. Jag har haft "marktjänst" och städat till kaninen, klippt klorna på honom, handlat mat o blommor med Mathias som vi sen planterat. I år fick det bli en "snikvariant" med Tagetes o Lobelia. Attans vad blommor är dyrt!! Springer snabbt till pengar om man har många krukor. Synd att det ska vara så dyrt då det är så fint!

Vädret har varit helt otroligt fint i dag och Mathias o jag passade på att åka ner till havet o låta Freya o Wilma få bada. Det blev premiär doppet för den lilla men som man kunde tro hade badat tidigare.....Hon stövlade bara ut i vattnet och hon såg bara så härlig ut!! Undrar om det är en dingo hund vi köpt.....Med tanke på öronen  Se bilderna!! Efter havsbadet åkte vi hem och båda vovvarna blev tvättade här hemma med schampo. Jag passade också på att träna Wilma att stå på trimbordet och så blev hon fönad. Inga problem!! Klorna blev också klippta. Gissa om det var en tjej som var trött sen::))


Vi har grillat o avnjutit både frukostar, fika samt middag utomhus. Tvätten är torkad ute på sträcket och det SOMMAR då!!!! I går spelade vi en omgång med kubb tillsammans med killarna. Det blev, som tur var, oavgjort. 

Mathias har varit snäll o tvättat min bil och idag har jag städat av den invändigt o dammsugat. Roligare att köra en ren bil!!


Carina



Inte bara vi som äter ute.....

   Är det detta som kallas en dingo??


Här gömmer jag öronen!! O jag är BLÖT!!

   


Skönt att ligga i skuggan

   Oj, vad detta var SKOJ!!   Om jag kollar till höger så kollar du vänster, va??   Lucky killen   Glada tjejen!!   Sonen arbetar   

 
 
Yvonne K

Yvonne K

6 juni 2010 23:43

Så många härliga bilder, gillar den då Wilma badar och du kallar henne dingo, hi hi ;))

Visst är det underbart som det varit nu några dagar, kunna sitta ute och äta och umgås, ljuvligt, de här har vi längtat efter.

Ha det gott.
Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Carina - Pocketbay

Carina - Pocketbay

6 juni 2010 23:51

He, He!! Visst var den härlig bild på en "skabbig" hund;;)) Hon ser ut som en stackars gatuhund;;(( )))
Jo, vädret har varit helt ljuvligt men nu skulle vi, TYVÄRR, få det kasst igen;;(((((((
Härliga bilder har även du på era fina hundar! Den med Elly o valparna ute är suverän!!!!
P.s Hur gör du Yvonne för att visa foto vid ditt namn på inlägg/kommentarer??

Ha det så bra!!
Kramar
Carina

http://www.pocketbay.se

 
Yvonne K

Yvonne K

7 juni 2010 00:27

hmm....jag funderade ett tag på varför inte din bild kommer upp när du gör inlägg, för det borde den göra när du lagt in en bild på presentationen som du gjort. Alltså ska bilden på Kellie komma upp när du skriver. Nu tror jag att jag vet anledningen... när jag för muspekaren på din länk på inlägget här ovanför t ex, så visas din länk till din hemsida inte till bloggen. Om du däremot lägger in länken till bloggen istället borde bilden visas. Men du får ju helt enkelt välja vilket du vill ha :))

Hoppas det var till hjälp.
Kramar och ha det bra!

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

7 juni 2010 00:40

Glömde ju skriva Tack för berömmet över bilden, rena turen jag lyckades fånga dom så, jag satte mig på ett ställe jag aldrig brukar sätta mig på i trädgården. Kanske blev dom såå förvånade och verkar vrålstirra på mig alla tre, skratt. ;))

Kram :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gunilla Persson

7 juni 2010 19:30

Gud vad roligt med lag dm! GRATTIS!!!!

 
Carina - Pocketbay

Carina - Pocketbay

7 juni 2010 21:25

Hej Gunilla!

Ja, vilken grej, va?!! Jätteroligt!! Så nu är det bara att träna på och "slimma" till både mig o hästen;))

Kramar
Carina

http://www.pocketbay.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards