Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA TRÄNARE!!

Av Carina Andersson - 14 juni 2010 23:09

I dag tränade jag en x-tra träning för Carina med anledning av tävlingen till helgen. Amy o jag var inte så "samspelta" till en början. Antar att jag sätter "ribban" lite högre så fort som vi ska ut o tävla eller om det är en ny klass vi ska rida. Detta gör att jag, mer eller mindre, omedvetet spänner mig o denna spänning går ju rakt ner i hästen. Som för övrigt var väldigt billig ett tag......

Sen kom Carina, gav instruktioner, tips o råd o satt upp o red Amy en stund o VIPS! En normal häst igen!! Efter det så hoppade jag själv upp igen o efter en stund så gick hon jättebra! Vad jag ÖNSKAR att jag kunde rida så!!! "Bara" att hoppa upp, förmedla det man vill till hästen o sen blir det så!! 

Men det kommer kanske efterhand!! Hoppas jag!!


När jag kom hem så hjälpte Marcus mig med att städa hästtransporten, både invändigt o utvändigt! Den blev jättefin!! Skönt att ha det gjort! 

Vi grillade i kväll och kunde sitta ute o äta. Alltid lika mysigt o maten smakar bättre, på nåt sätt..


Annars så har jag väl inte gjort så värst mycket mer men ändå så har man knappt suttit ner! 

I kväll, efter en välbehövlig dusch, så har jag druckit Bailey´s till kaffet o I kaffet! Smaskigt gott!


I morgon är det premiär för Wilma på valpkurs! Ska bli spännande! 

Annars är det bara bra med alla vovvarna! De njuter av det fina vädret, som det har varit idag! 


Carina

 
 
Yvonne K

Yvonne K

15 juni 2010 11:04

Hej Carina!

Jaaaa, visst funkar det nu :)) Bra!! Jag tänkte jag skulle skrivit, förlåt att jag inte blev färdig till det bara, men att du skulle ändra din url så borde det funka att du får in bilden, och nu gör det ju det. Härligt!

Problemet du har med det där programmat du köpt låter MYCKET frustrerande. Men det var tydligen andra som gick bet på det också och det är ju alltid en liten tröst ;))

Ja nu är det snart semester, åh såå härligt. Har ni semester samtidigt något? Det brukar ju inte alltid vara så lätt att få det.

Ha det så gott, vi hörs. Hoppas alla vovvarna mår toppen.

Kramar

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

15 juni 2010 11:13

Glömde ju, Lycka till på valpkursen! :))

Kram

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Carina - Pocketbay

Carina - Pocketbay

15 juni 2010 17:08

Hej Yvonne!

Jo, nu äntligen så fick jag rätt på det där med bilden! Oftast så är det ju den mänskliga faktorn som felar men det är ju så frustrerande tills dess att man kommit på det;;))
Det andra problemet, med det nya programmet, är FORTFARANDE ett PROBLEM men jag har lagt det lite på is tillsvidare. Rickard, svärsonen ska kolla igen. Eventuellt så får vi installera en ny Windows version. Idag har jag Vista men har hört o upplevt konstiga saker med den;;(((

Bosse o jag har inte semester ihop. Tråkigt på ett vis men med tanke på att man inte ska åka bort eller så, så gör det inte så mycket. Om inget annat så är det bättre för Marcus o hundarna att där är någon hemma!
Det ska bli spännande på kursen!

Kram
Carina

http://pocketbay.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards