Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

SNACKA OM SKIFTNINGAR I VÄDRET

Av Carina Andersson - 15 juni 2010 21:32

I morse sken solen!! Vad märkligt att allt kan kännas lättare bara för att det är fint väder! Ja, bortsett från en begynnande halsont, då  

I dag har jag lastat Amy o kört ner till ryttarföreningen o tränat inför tävlingen. I dag gick hon som vanligt! Det är som sagt mycket som ska stämma för att få harmoni i ridningen!! 

Det började små mullra lite då jag körde från stallet och det var hotfullt mörkt på sina ställen........Jag hade egentligen tänkt att rida på utebanan men det var bara att glömma, för rätt som det var så öppnade himlen sig!! Det ÖSTE ner  

Sen på vägen tillbaka till stallet så började molnen lätta, regnet upphörde o SOLEN tittade fram igen!! Snurrigt  


SÅ, sen har vi varit på valpkurs med Wilma idag! Jag, Mathias o Wilma satte oss i bilen och körde iväg! Spännande skulle det bli!!

De allra flesta var i tid och där var redan en hel del då vi kom. Efter presentation så körde kursen igång. Vi skulle jobba med kontakt idag. Vi skulle gå tillväga på det viset att vi höllt en godisbit neråt o från oss och sen skulle hunden få lära sig att söka upp oss med ögonkontakt. Detta är Wilma jätteduktig på här hemma men jag var nog mindre intressant för Wilma i kväll, med så mycket att titta på!! Klart att det är MÅNGA intryck för en liten valp så på en gång och det är ju inte meningen heller att vi ska klara det där utan vi får träna hemma. Jag tror vi lyckades ett par gånger att få kontakt, fast det var kursen var slut och vi satt o fikade tillsammans  

Det var många som kom fram och undrade vad Wilma var för någon ras och tyckte hon var jättesöt!! SKOJ!! Men hon ÄR SÖT!!!! Där var till o med en tjej som kom fram som hade Vit Herdehund och hon tyckte också att Wilma såg fin ut! 

Nu har jag en TRÖTT "liten" vovve som ligger o nannar, nöjd för dagen!


Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards