Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

UTFLYKT TILL DANMARK

Av Carina Andersson - 24 juni 2010 21:26

I natt ringde klockan 03:15 men tillät mig att snooza till 03:20:) My o jag hade nämligen bestämt att jag skulle åka med henne och Charlie till Världsutställningen! 

Det blev en bilfärd över Öresundsbron, genom Danmark för att sen passera Stora Bältsbron samt Lilla Bält. Ett landskap som till synes liknar vårt, här i skåne men ändå inte. Jag tror att vi har mer variationer i landskapsbilden och det är kanske därför som många danskar föredrar vår vy. Det var i alla fall en häftig syn med Stora Bältsbron!!!! O DYR!!! 


Väl framme, tack o lov för att det finns GPS:ser  så var det bara att lasta av och hitta fram till rätt byggnad o ring! Inte helt svårt då det bara var till att följa strömmen! Så MÅNGA collies vi har sett idag!!! Många riktigt snygga men dessvärre också det motsatta.....

Det gick inte så bra för Charlie idag och My hade, naturligtvis, hoppas på lite bättre. Men vad man ska ha i åtanke, både vad det gäller hundutställning eller dressyrtävlingar.....Det är en bedömningssport!! Det den ena domaren inte gillar, faller en annan i smaken  

Jag vill passa på att GRATULERA Karen, Kennel Shep´s till hennes underbara hane, Basil som idag blev BIR samt en VÄRDIG innehavare av WW - titeln!!!!!!!!

Och till er som inte vet om det så är Basil halvbror med vår fina tjej, Kellie!!!!

Med tanke på att vi hade LÅÅÅÅÅNG väg hem så stannade inte vi tills finalerna utan vi tog en snabbrunda bland "shoppingtorgen" som för övrigt blev väldigt billig då vi inte köpte nåt  

Vi hade också turen att "springa" på Malin, Kennel Sunnantorp!!!!!!! Hon ställde ut Wilmas pappa, "Gurra". Roligt att kunna visa My denna supermysiga, snygge hane!!!!

På tal om Wilma så har hon varit lite "off". Var allmänt hängig och pipig i går så Bosse åkte med henne till veterinären idag. Efter att man tagit en massa blodprover, som för övrigt var helt ok! så röntgade man henne men inte heller där kunde man hitta nåt. Till slut då veterinären skulle palpera analt för att se så att hon inte var förstoppad så upptäckte man nån sorts blåsor, strax under/vid svansroten. Nu har lillan fått nån kylande, lite lokalbedövande salva. SKÖNT att det inte var något, man blir SÅÅÅ orolig!!! 


Hundarna formligen överföllt mig när jag kom hem!! HÄFTIGT att få ett sånt BEMÖTANDE!!!


Carina

 
 
Yvonne K

Yvonne K

25 juni 2010 13:40

Hej Carina!

Så underbart, då fick du se honom den store och mycket värdige vinnaren Basil. :)) Jag är inte lite avundsjuk ;)

Önskar också er en riktigt Glad och härlig midsommar.

Kramar från oss!

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards