Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Carina Andersson - 27 februari 2010 19:15

I dag har vi varit i Hässleholm, valputställning. Det var som sagt Kellies sista valputställning då hon kommer att tävla i juniorklass framöver. Domare var Agneta Kappers, som vi inte ställt för tidigare. Kellie fick ett första pris, hederspris och blev andra bästa tik. Jag skulle ljuga om jag sa att jag var nöjd med denna placering men vad jag däremot är väldigt nöjd med är att Kellie är helt oberörd av utställningsmiljön, golv etc!! Innan vi skulle in i ringen ligger hon, helt avslappnat i buren, vi tar ut o finputsar på pälsen för att sen äntra ringen. Hon rör sig obehindrat på golvet som många hundar reagerat på och visar sig väl! Det är en helt UNDERBAR tjej!!! Roligt var det också att vi fick höra spontana kommentarer om hur trevlig hon såg ut! En uppfödare av annan ras kom fram till oss och förklarade att hon hade planer på att skaffa collie ( smart tjej:) och hon var mycket imponerad av Kellie och sa: Henne hade jag gärna velat ha en valp efter!!!

Vi hade en bra dag och träffade en massa, nya trevliga människor!! Roligt!! 

Sen måste jag också nämna att rosetterna samt pokalen vi fick med oss hem, inte gick av för hackor!!;))

Väl hemma och efter att hundarna blivit rastade så åkte jag o Bosse ner till Dagstorp, hemmaklubben och tittade lite på dressyrtävling. Vi mötte Carina, Malin o Molly och hade en trevlig fikastund! 

Sen var det dags att köra till stallet o pyssla om Amy som för övrigt får ett par dagars vila. I morgon åker nämligen jag o CA till Göteborg!! På onsdag sätter vi igång med träningen igen. Jag längtar!!

Efter en mindre inköpsrunda, hos den "lokala" ICA Maxi affären så åkte vi hem och nu är det LÖRDAG KVÄLL!!


Carina


En stor eloge till damernas GULD i curling!  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards