Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

MITT I NATTEN BLOGGANDE

Av Carina Andersson - 20 mars 2011 01:28

Men det är det helt klart värt! Vilken dag vi hade i "går"!!! Hund utställning i Malmö, upp tidigt o hämtade upp My o Kellie o sen bar det av till Malmö. 30 stycken collie, långhår anmälda och en domare som vi inte kände till. Kellie ställdes i unghundsklass och My visade henne verkligen förtjänstfullt!!! Den irländske domaren placerade Kellie som etta med exellent och fick ett CK!!! Sedan placerades hon som 4:e bästa tik och fick Reserv CACIB!!!! 

Jag tror inte att jag "landat" ännu och jag är sååå STOLT över både min fina hund samt dotter, som är så himla duktig!!! Jag kommer definitivt inte att tveka en minut, på att använda dig fler gånger som min privata proffshandler, My!!!

Jättebra jobbat! Det var, minst, lika roligt att ringa en STOLT uppfödare i Danmark o berätta den goda nyheten men det var inte helt lätt........tårarna kom och rösten svek;;(((

Kommer du ihåg Karen........den lilla blå tiken med sin svans, i Annes trädgård, tillsammans med sina syskon, vi som hade så svårt att välja, min migrän men den lilla hon valde!!! Och nu fick hon visat oss!! Vår lilla prinsessa!!!!

Kvällen avrundades på bästa sätt med besök av goda vänner, god mat o dryck o jag inser att denna dagen är förbi fast jag hade önskat kunna stanna tiden o få njuta mer!!!


  Mina duktiga tjejer


Kellie efter utställningen

  

Härliga Kellie

  

Carina

 
 
Ingen bild

Karen Jondahl

20 mars 2011 08:53

Jag är en sååå stolt uppfodera! Grattis så jätte mycket och kämpa krammer till My for at hun handlede Kellie så fint.
Jag forstår til fulla att du ble jätte lässan över att du inte kunne få ta i mig på mobilen, men jag var ju till årsmöta i Danska Collieklubben och min mobil lå i bilen. Da jag skulle oka hem, så jag 11 ubesvarade uppkall!!!!!
Oj, det måste vära fron Carina eller Marie Louise tänkte jag. (Båda hadde anmälat hunde from mig till uttställningen.) Jag mästa ringe straks - och DET var en stolt Carina jag fikk i telefonen!!! Så glad jag ble - nu må du inte glemma bort att skicka informasjoner till mig til min hemseda. - Det är helt ok om du inte kan "få armene ned" som vi sejer i Danmark dom nästa 14 dage .. ha, ha....
Krammer fron
Karen

Carina Andersson

20 mars 2011 19:10

Hej Karen!!

Tak så meget til dina gratulationer!! Virkligt paent skrivet på din hjemmeside om Kellie o My!! Det var en otrolig dag og nesten som en dröm som man ikke vil vakne fra;) Men hvis jeg ikke er klar over vad som är dröm eller verklighet, så er det kun at kigge på Kellies smukke rosetter fra igår, så ved jeg godt at det er VERKLIGT!!
Det er vidare en upplevelse i sig, at så fort jeg visste hvordan det hade gået, at kunna ringa til dig, o fortaelle de goda nyheterna!! Jeg visse ju at det skulle glädja dig!!
Jeg håber verkligen at mine armar er nere til de neste 14 dage, då jeg o Amy ska debutera i Medelsvår Dressyr......Hua!

Kramar
Carina, Millie o Kellie

 
Helena Carlsson

Helena Carlsson

20 mars 2011 10:02

GRATTIS till din lilla drottning, härligt att det gick så bra !! (för oss båda)...
Förstår att du inte landat ännu, för jag lider nog av samma problem, hihi
Har fotat de fina rosetterna & pokalen (med blå handtag), passar ju bra eller hur. Kram så ses vi snart igen....

http://hem.passagen.se/sattv

Carina Andersson

20 mars 2011 19:03

Hej Helena!

Tack så hemskt mycket för gratulationerna! Jag kan inte annat än att hålla med dig om att det VAR en fantastisk dag, o inte minst för dig!! Ett STORT GRATTIS själv, till dig o Pripps!! Tycker att han har "växt" till sig o ser trevlig ut!!
Men det var en märklig känsla igår! Först sådär vansinnigt glad o sen var det precis som luften rann ur en........o man hade svårt att tro att det gick så bra! Fast ett bra tips; Titta på rosetterna!! Det gör JAG!;;)
Kramar själv o ses ganska så snart, på er "himmaplan"!

Kram
Carina

 
Ingen bild

Mats Andersson

20 mars 2011 21:12

Hej Carina!

Varmt GRATTIS till läckra Kellies super flotta utsställnings resultat i Malmö.

Massor av Grattis Kramar ifrån syster Princess o husse Mats

Carina Andersson

20 mars 2011 21:55

Hej Mats!!

JÄTTEROLIGT att du tittar in o skriver en kommentar i min blogg!;)
Och ett STORT TACK för gratulationerna om Kellie´s, minst sagt, lyckade utställningsdag i Malmö i går!!! Det var helt otroligt roligt att det gick så bra!
Med andra ord så hjälpte dina lyckönskningar........på vår dag!
Jag hoppas att allt är bra o att vi ses snart!

Kram
Carina o Kellie

 
Yvonne K

Yvonne K

20 mars 2011 22:30

Grattis igen Carina! Hon är verkligen en skönhet, er Kellie!
Hoppas snart vi får möjlighet att ses, förstår att du hade en underbar dag igår som du aldrig ville skulle ta slut ;))

Kramar :))

http://yvonnek.bloggplatsen.se

Carina Andersson

20 mars 2011 22:39

Hej Yvonne!

Vad roligt med ALLA gratulationer!! Är det vad man ska "stå" ut med när ens hund får så fin kritik o bra placering.........Då är det definitivt värt det, ALLA DAGAR I VECKAN!!!!!
Jag har nog inte "landat" ännu men det var helt OTROLIGT roligt!!
Kommer du ihåg första gången du såg henne, den lilla tjejen? Sofiero, var det och det var också då Elly blev BIR!
Jag hoppas också att vi kan ses snart om inget annat så hade det varit jätteroligt om både du, Hans, Mats o Karen skulle kunna komma till oss i sommar!!
Kramar
Carina

 
Yvonne K

Yvonne K

20 mars 2011 23:30

TACK!!! Wow... det gör vi mer än gärna!!! :)))

Ta hand om er!
Kram

http://yvonnek.bloggplatsen.se

Carina Andersson

21 mars 2011 08:38

Hej igen Yvonne!

Och jag säger själv WOW!!............Så MÅNGA kommentarer jag fått!!! Jätteroligt!! Trodde att min mail fått en knäpp, då den meddelade att jag hade TRE nya kommentarer i min blogg!!!!!!!
Men JÄTTETREVLIGT om vi kunde ses!! Jag börjar kolla upp nån datum redan nu o återkommer i det snaraste!! Min/vår målsättning är ju att ni, alla ska kunna komma!

Kram
Carina

 
Yvonne K

Yvonne K

20 mars 2011 23:43

Hej igen!
Kom på en sak när jag läste ditt svar en gång till.... ;)) tänkte bara att rätt ska vara rätt :D Vi får ju inte ta äran från My och Charlie som blev BIR i Sofiero, Elly blev BIM, nästa gång dom möttes var i Åstorp och DÅ blev resultatet omvänt :))
Och visst kommer jag ihåg första gången jag såg lilla Kellie, då var hon inte gammal, men redan såå söt och trevlig :))

Kram Kram

http://yvonnek.bloggplatsen.se

Carina Andersson

21 mars 2011 08:33

Hej Yvonne!

He, he.........Jag hoppas inte My läser kommentarerna på min blogg;;)) Jag visste ju att Charlie vunnit över Elly en gång men inte att det var på Sofiero::))

Kram
Carina

 
Ingen bild

Karen Jondahl

21 mars 2011 07:20

Ja om vi kunne ses alla hos er - det kunne vära SÅ jätte roligt.....

Krammer fron karen

Carina Andersson

21 mars 2011 08:30

Hej Karen!

Ja, men då ordnar vi det! Jag kan börja kolla lite datum redan nu! Jag återkommer med besked till dig.
Hoppas att du får en bra arbetsvecka!

Kram
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards