Direktlänk till inlägg 2 augusti 2013

SÅ HÄR IN I AUGUSTI MÅNAD

Av Carina Andersson - 2 augusti 2013 13:30

Jag får väl erkänna att jag inte varit någon hejare på att Blogga den siste tiden men får kanske skylla på värmen;) 

Skämt åsido men man vill ju inte vara inomhus och framför datorn.....

Vi har ju haft en otroligt skön sommar, hittills! Jag har ju avverkat min huvudsemester i samband med valparna kom till världen så jag har ju arbetat i värmen........Nå, man ska inte klaga men det är ju inte så skönt när svetten lackar;( Helt klart är det bästa att ligga på en sandstrand i närheten av ett svalkande bad!! 


En av valparna, Pocketbay's Just A News Flash kom tillbaka till oss, av personliga skäl hos de tidigare ägarna. I bland blir livets väg inte alltid så rak att vandra men i stället så kom han till en överlycklig Ragnhild i Norge!! Kenneln har med andra ord fått sin första export! Det känns tomt utan honom här men han kunde inte komma till en bättre familj! 

Ragnhild är intresserad av bruks och spår och vi önskar dem ett stort lycka till!!!


Jag har börjat planera lite inför den kommande sensommaren/hösten med utställningar, MH och valpträff......Spännande! 


Jag "jobbar" fortfarande med vikten.........Det är inte så svårt att hålla igen på mat, kakor, choklad eller annat onyttigt. Däremot är jag inte så aktiv med den fysiska delen. Mina joggingskor som jag köpte för ett par månader sen står fortfarande väldigt prydligt i lådan.......Nåja, de lär väl hålla längre då;)


Om ett par månader uppnår jag mittpunkten av livet (om jag nu lever till jag blir 100) och det är inte utan att jag börjar få lite "ågren" för det! Det är inte åldern som sådan utan det är VAD som planeras.......Jag gillar ju att bli positivt överraskad men samtidigt erkänner jag: Jag är inte den lättaste att överraska och jag gillar inte riktigt det faktum att jag inte har kontroll.....


Carina

 
 
Ingen bild

Jenny

2 augusti 2013 14:18

Hej Carina!

Kul att höra ifrån dig!
Lite tråkigt med att ena valpen kom tillbaka, men det ordnade sig ju ändå! :)
Conny har börjat slita på sina joggingskor och det har gjort nytta: 5 kg har han tappat på 2 månader. Det går inte så fort, men han har liiiite svårt att låta bli godsaker.....
Bosse ordnar säkert ngt trevligt när du fyller 29! :)
När ska du ut med Amy och tävla igen?
Hoppas allt är bra med alla!

Vi hörs!
Jenny och Conny

Carina Andersson

2 augusti 2013 21:39

Hej Jenny!

Kul att du saknat mig;)
Trots att det var "trist" att få den lille tillbaka så var det ju bättre att han kom tillbaka som valp! Nu har han det som sagt toppenbra!!

Ja, jag ska ta mig i kragen och ta fram de där skorna;) Som sagt är det en kombination av motion och att hålla igen;)
Ha, 29! Ja, det var väl ett tag sen;))
Ingen lätt uppgift för Bosse och company!
Ingen tävling för Amy inplanerad då jag jobbar väldigt många helger nu men det kommer!
Ha det så gott och hälsa!
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards