Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

VERY GREAT

Av Carina Andersson - 17 augusti 2013 20:07

I dag har Bettan, jag och Emily varit på Bjuvs Brukshundsklubb på utställning. Det var i varje fall inte vi, som hade beställt det där vädret.......attans, vad det REGNADE;( 

Men lagom till vi skulle in i ringen så lättade molnen och regnet avtog! Jag var spänd av förväntan ( som alltid inför utställning eller annan tävling). Betty har mognat och inte minst märker man detta i utställningssammanhang. Med andra ord, hon gjorde sitt jobb och även jag, tror jag;) men där är en tredje part.......en domare! I dag belönades vi med..........Very Great!!! och vi vann den klassen med!!!! Wow, vilken tjej vi har;) 

Eller???? Njaee......Kanske inte helt riktigt, va? Fast det HADE ju varit ruskigt bra, åtminstone idag, om det hade varit så;)) För alla er som sysslar med utställning vet ju att jag är smått sarkastisk nu och för er andra kan jag berätta att Bettan, trots sitt namn; Great Expectations, endast fick ett VG idag, som betyder Very Good....

Snörpligt, men det ÄR en bedömningssport och det är inte alltid det kan gå bra. Fast för oss är hon VERY GREAT::))

Stort tack till dig, Emily som ville följa med! Emily är tillsammans med sin Jimmy, ägare till Alice ( Wilma & Flash's valp) och Emily fick blodad tand och åkte hem och ringtränade;;)) Ni är för söta!


Jag åkte hem och fikade, en försenad lördagsfrukost och sen åkte jag till Amy. Jag red ut en härlig runda, där det, enligt Amy's tycke, lurade potentiells fulla faror, precis överallt! 

Väl tillbaka i stallet blev hon avspolad och ompysslad och sen passade jag på att putsa sadel, gjord och ridstövlar.


En liten "valp rapport" 


Valparna mellan Wilma och Flash fyller snart, den 19 augusti, 4 månader!

Alice börjar snart på valpkurs och det är en trygg och social tjej! Första utställningen för henne blir på Skurups Brukshundsklubb om en vecka. Spännande!! 

Sigge, också han väldigt trygg i sig själv men kille som han är, så leker livet och man måste ju hinna med mycket;) Han har redan avverkat ett par, tre gånger på sin kurs. En riktigt SNYGG kille är det!!!

Bork, vårt "lilla" charmtroll är Ragnhilds ögonsten och det går inte att undgå hur älskad han är! Följer med matte på jobbet var dag;) 

Snittvikten 19,5-21,7 kilo! Med andra ord har de "små" liven växt en del;)


Carina

 
 
Ingen bild

Jenny

18 augusti 2013 12:22

Hej Carina!
Hahaha.... du är för rolig "Very Great" :) Såg dig vid några tillfälle, men när jag gick och letade efter dig så hittade jag inte dig. Conny fick pratat med dig iaf och jag dig när ni gick i ringen så klart! Var nog en ganska petig domare som bara gav VG till Bettan. Förstår att det kommer bli kul nästa helg med Alice! :)
Med vänlig hälsning
Jenny och Conny

Carina Andersson

18 augusti 2013 21:59

Hej Jenny!

Ja, petig var nog ordet och en domare som nog hamnar på vår s........a lista:) Skämt åsido och visst, smaken är som baken men very good????! Nej, nu har vi testat att ställa för honom och fler pengar läggs inte där!
Vi blickar framåt till nästa helg;) Ska bli lika roligt att se Alice i ringen!!
P.s Grattis till helgens framgångar!!
Ses snart igen;)
Carina

 
Ingen bild

Jenny

18 augusti 2013 23:52

Hej igen!

Jag menar så klart att jag såg er i ringen! :) Förstår att han hamnade på er .....lista :( Han klagade en del i vår kritik, men vi är såklart nöjda ändå :)
Duktigt att du provade skorna! :)

Bosse kommer väl med nästa gång så vi får bjuda på den goda kaffedrinken igen!? ;)
Vi hörs
Jenny och Conny

Carina Andersson

20 augusti 2013 22:04

Hej igen Jenny!

Ja, eller hur är jag duktig;)) Skorna klämmer dock lite;( Annars är dem väldigt snygga och SER väldigt sportiga ut;)
Vet inte om Bosse hänger med men annars dricker jag också kaffe;) God, var den!

Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards