Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Carina Andersson - 11 oktober 2013 21:18

Jisses vad tiden springer iväg! Idag var det en sådan "icke planerad dag" och i bland kan dem kännas lite lätt frustrerande då man är van att hålla igång med något alltid;)
Åkte till stallet och blev så glad då Amy gnäggade och kom till mig, då hon gick i hagen;)) Man blir riktigt varm i hjärtat! Efter att jag mockat i hennes box red vi ut en härlig, liten runda. Denna rundan går under benämningen "ko rundan" då det är en rättså lång, lite halvseg backe upp mot en kohage. Den är bra då man kan inrikta sig på att lägga henne lågt och låta henne jobba med både bakben och rygg i både trav o galopp. Väl uppe på toppen, vänder man och skrittar ner i samlad skritt och lägger in halter, så att hon sätter bakbenen bra in under sig.
Jag blev också glad att vi undkom alla traktorer som är ute på dem skånska vägarna nu........betorna ska in!
Åkte hem och fikade med sonen och sen skulle jag försöka mig på, att hitta det där kaminskyddet. Körde till Bahaus och hittade ett, det sista! Släpade fram det till kassan, skit tungt ( priset på hyllan angav 349;-) men när expediten säger 990:- så känner jag bara, nej, tack;(
Jag behövde i alla fall inte släpa tillbaka det;)
Körde vidare till nästa ställe, där jag bara antog att de skulle ha sådana men nej, det hade dem inte.
Okej, ett ställe till och det fick bli qvesarum i Löberöd. Inte det närmaste stället men de har så otroligt fina saker men väl där så hade dem inte några..........Suck;(
Paniklösningen i kväll, då kaminen är i gång är två kompostgaller........Inte det vackraste men fullt dugligt till jag hittat vad jag vill ha:))

Carina

Interiörbild från qvesarum! Väl värt ett besök!!

MASSA fina saker!!!!!

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards