Alla inlägg den 30 oktober 2013

Av Carina Andersson - 30 oktober 2013 23:19

i dag har jag "tullat" på minus kontot på jobb och varit ledig på förmiddagen;) Skulle på brandutbildning på eftermiddagen och efter frukost och diverse körde jag till byns köpcentrum och besökte HM. Riktigt roligt att köpa kläder när man tappat lite extra kilo;))) Hittade en helt ny "utställnings outfit" i form av en svart kavaj, kort grå kjol och linne men gnistrande paletter!
Brandutbildningen var väl ok men en aningen för mycket prat om avdelningarnas "interna" dilemma;(
Skulle önskat mer om själva ämnet! Fick i alla fall prova på att släcka eld med en Koldioxid släckare och även släcka en docka som brann, med hjälp av en filt.
Ja, en sak att öva men en helt annan i verkligheten........
Fick världens "backflash" med tanke på när det brann här hemma:((
Middags maten idag, för min del, var snabbt avklarad.......Keso, annanas och en banan ( går ju rätt fort att tillaga) och sen ut till stallet. Träning med Amy för Carina och som ALLTID.....Lika himla ROLIGT och LÄRORIKT!!!! I bland kan jag inte utan att undra om hon( Carina), inte någonsin, blir trött på en snurrig elev(mig), då hon gång efter annan förklarat något men utan resultat för att plötsligt, en dag........när "polletten" trillar ner;))

Carina





Av Carina Andersson - 30 oktober 2013 00:46

Klockan visar strax efter midnatt och visst, man borde sova nu.....
Just nu befinner jag mig i sköna sängen men känner att jag måste bara varva ner.
Har jobbat idag och dagen har varit helt ok;) Blev så himla glad att en gammal dam kände igen mig och att man kände att glädjen i att återses var lika stor hos henne;)) Små detaljer som betyder så mycket!!
Skönt att stormen passerat och vi klarade oss undan med ett träd mindre som tillika hade "förståndet" att lägga sig på rätt håll! Konstig och obehaglig känsla att köra till jobb i morse och se annan förödelse........

I kväll har jag varit uppe i stallet. Jag hade trevligt sällskap när jag mockade i form av tre ursöta kattungar som befann sig inne i boxen hos mig;) Jag red Amy och fick sedan äran av att rida en av Carinas hästar!! Så himla roligt och lärorikt att rida en sådan välskolad häst!!!

Jag måste också nämna en annan rolig sak; Bettan, vår lilla stolla, hon har en lite, inte alltför hundaktig "böjelse".......Hon är väldigt glad för att titta på TV;)) Framför allt om det handlar om djur! Hon kan sitta länge och väl och följer med STORT intresse vad som händer;)) Man kan just undra HUR och hur MYCKET en hund kan uppfatta på skärmen?? I bland morrar och skäller hon på nåt hon sett;)) Tokiga, goa tjejen!!

Vi har också fått ett väldigt fint foto idag på en MYCKET snygg kille idag......nämligen en av Wilma och Flash's söner! Det är Sigge som bor i Linköping och som den killen har utvecklats! Jättefin är han!! Jag bifogar bilden vi fick;)
Nu är det nog dags att stänga ögonen för idag;)
Natti!
Carina




Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards