Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Carina Andersson - 14 oktober 2013 21:23

Fler bilder från härliga helgen hos My, Rickard och hästarna!

Roligt när man får effekt i bilderna bara genom att ändra vinklar:)

My med fine Skrymir

Båda har svallande manar;))

My och Seifur

Av Carina Andersson - 14 oktober 2013 21:17

I går var det meningen att jag skulle följt med Anna på dressyrtävling men då hennes häst fick en släng av kolik så var det inte tänka på tävla. I stället lovade jag bort mig till My och Rickard så att de kunde åka på dop tillsammans. Ronja, deras collietik var högdräktig och skulle ses till och tempas.
Jag sysselsatte mig utomhus och tog mig an ett av deras projekt.Det var stundtals rättså tungt men samtidigt kände jag att jag ville underlätta för dem. Det duggregnade mesta av tiden och ett rätt äckligt regn som gjorde att man blev ganska blöt;( Men det var skönt att få det gjort och ibland behöver kroppen en rejäl genomkörare! Varför lägga pengar på dyra gym när man kan få gjort det gratis och tillika få frisk luft;))

Då jag, många timmar senare, skulle köra hem hade regnet verkligen tilltagit och jag kunde inte köra i mer än 70-80 km/h på motorvägen;(( Allt regnande och mörkt, usch;((
Sent besök hos Amy och mockade och det enda jag längtade efter var en VARM dusch!!!
Trodde jag skulle slockna direkt när jag väl satte mig.....

Senare, tidig natt, ringer My och berättar att Ronja fått tre valpar och i morse fick jag reda på att där kommit sex valpar, fyra hanar och två tikar;))) STORT grattis My, Rickard och naturligtvis Ronja till bebisarna!!!! Det ska bli så spännande att följa dem!

Idag tog jag tjejerna ner till skogen och träffade faktiskt på paret som vi träffade förra gången vi var där;)) Både Wilma och Betty blev så glada över mötet, tänk att där var någon, i stora skogen, som kände dem;))))
I slutet av rundan träffade vi ett annat par och även dem blev fascinerade över våra flickor;)
Fast jag fick göra en smärre men vanlig korrigering.........Nej, det är inget Vit Schäfer;)))
Det är en VIT HERDEHUND;))))
Det är faktiskt så, att det nog är lättare om man är en 08..........
Jo, för först ska man dementera att det inte är en Vit Schäfer och det kan man ju till och med klara om man är en skåning MEN att sen säga att det är en Vit Herdhund, på skånska, UTAN att mottagaren säger VA??? Numera har jag försökt att bli lite uppländsk och säger; att deet er en Viiit Heerdeehund och det brukar funka;)))

Annars som vanligt idag, bättre väder, skönt och jag har fått tvättat en del.
I kväll åkte jag till Amy och red.
Jo, fick ett helt underbart besked häromdagen!! Ragnhild som äger Bork har anmält honom till en kurs, planen är att han ska bli räddningshund!! Så otroligt häftigt!! Vi önskar er lycka till och så spännande det ska bli att följa er!!!
Fick också en härlig höstbild på honom som jag bifogar här;))
Jag vet att jag sagt det innan men det är värt att säga många gånger till; Det är en underbar känsla som uppfödare, att dels se att valparna fått så bra hem men också att de blivit så fina, både exteriört men också mentalt!!!!! Det värmer!!

Carina




Fine Bork!!!

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards