Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Carina Andersson - 10 mars 2010 21:33

SÅ, nu är jag tillbaka igen! Har varit i stallet. Träning för Carina som gick jättebra! Det är så himla roligt o Carina tycker att Amy har utvecklats mycket  


Annars så har jag väl inte gjort så vansinnigt mycket idag. Har läst ut en av de alla böcker som jag köpte på bokrea. Den hette Mellan Himmel och Jord och är skriven av

Niccolò Ammaniti. 


  


Utdrag ur boken:
Rino och Cristiano Zena är far och son. De lever på en slätt där det alltid regnar, i en liten stad som kunde ligga var som helst och ingenstans. Rinos hustru, dvs. Cristianos mor, har lämnat familjen för länge sedan, och Rino och Cristiano är hänvisade till varandra. 

Cristiano är som trettonåringar är mest. Han står med ena foten i barnets värld och den andra i en grym vuxenvärld. Fadern, Rino, är arbetslös, alkoholiserad och slår sin son. Ändå är Rino rädd för att de sociala myndigheterna ska ta sonen ifrån honom, för trots sitt svåra liv är han djupt fäst vid Cristiano. 

Far och son kämpar för att överleva och håller ihop mot omvärlden med en sorts förvriden värdighet och stolthet. Faderns vänner hör också till den lilla familjen. Det är några vänner av det mer bisarra slaget: Corrado alias "Quattro Formaggi" , som förlorat förståndet efter att ha fått ström genom kroppen från en kraftledning och Danilo Aprea, vars hustru också lämnat honom och som förlorat sin dotter i tragiska omständigheter. Rino, Danilo och Quattro Formaggi utgör en småkriminell trio, som är lojala mot varandra och som drömmer om Den Stora Kuppen.


Boken var helt klart läsvärd men jag hade nog velat ha "mer"   


Så, då har ni fått ett boktips med!


Carina

Av Carina Andersson - 10 mars 2010 13:05

Hade lite tid över, så här på min fridag och tänkte visa hur fint det blev med våra tavlor här hemma. I dag fick jag också, vad man kan kalla ett ögonblicks foto...... Det var dags för hundarna, som hade varit ute, att komma in och alla är på väg utom Kellie som ligger helt oberörd, med en pinne i munnen vid en samling av leksaker, pinnar och gamla skor!! Rolig bild  

P.s Genom att klicka på bilderna så kan de ses i större format!


Jag återkommer.......

Carina

       

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards