Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Carina Andersson - 26 mars 2010 20:46

Så var den tredje boken från bokrean avverkad! Ganska så bra, lättläst och underhållande men kanske inte någon "höjdarbok" . Men helt klart läsvärd!!!


  I ett idylliskt villaområde utanför Sävesta, en mindre stad i Mellansverige, bor Miriam, Nina och Ellinor – tre kvinnor i olika åldrar och skeden i livet. Miriam är hemmafru med två utflugna barn. Nina är frisör och frånskild ensamstående mamma till en tonårsson. Ellinor är en ung mammaledig jurist som just flyttat till Sävesta när hennes man fått ett attraktivt jobb där. 

Tillvaron är lugn och till synes händelselös. Så flyttar en mystisk kvinna med märkliga vanor in i ett av grannhusen, vilket får de tre kvinnorna att sluta sig samman. 

Ellinor - som mest drar barnvagn om dagarna – märker plötsligt att det har blivit ovanligt tyst och stilla i Miriams hus. När hon knackar på får hon veta att Miriams man Frank oväntat har lämnat henne för en annan kvinna. Ellinor och Nina försöker tillsammans rycka in och stötta Miriam som har tappat fotfästet helt och hållet. På ett oväntat sätt får nu den nya grannkvinnan, som kallar sig Janina, en avgörande roll, inte bara för Miriam, utan även för Nina och Ellinor. Och en resa till Stockholm blir en viktig vändpunkt för var och en av dem, den ger dem tillfälle att reflektera över ödets krafter och vad de egentligen vill med sina liv. 

Lyckans hjul är en berättelse om vändpunkter och om de vägar som på oväntade sätt kan leda oss vidare i livet.

Av Carina Andersson - 26 mars 2010 20:17

Grattis Kellie på födelsedagen! Nospussar från oss alla i familjen! Himla tur att hundar inte är så krävande som barn kan vara::)) Vi har ju avverkat julen, tre födelsedagar redan.........Skulle vovvarna också få paket så hade någon av oss

(Bosse troligen) fått ta ett extra arbete! Men i morgon får jag portionera ut hundarna på lite olika ställe så kan de få vars ett ben i alla fall.

Men otroligt vad tiden går fort. Tycker inte alls att det var så längesen som vi hämtade hem Kellie, från Danmark! ( Se bild nedan, från hemresan) O nu har hon som sagt fyllt ett år!! Åter igen o med risk för att vara tjatig; Det är en helt UNDERBAR hund med MYCKET personlighet!! Vilket hon visade prov på redan som liten! Karen hade två lovande tikar och våg som jag är så kan jag få "ågren" för mindre! Lägg till en jäkla migrän så är det inte en lämplig kombination. Men den "lilla" hon gjorde valet lätt för oss till slut........HON valde OSS!!


I dag har jag jobbat men börjar känna mig helt kass;(( Nog förkylning på gång.

Jag har preparerat mig idag med äppelcidervinäger, pressat två citroner, köpt Ipren och Panodil. Jag mår skitdåligt och blir dö gnällig innan en förkylning bryter ut   


Vad som däremot har varit jätteroligt är att våra kompisars hund, en jättefin collie tjej som heter Elly, har fått valpar!! Fyra stycken små underbara troll! Ni kan se valparna på Yvonne´s blogg under mina länkar! 


Nu ska jag deppa o tycka synd om mig själv!!


Carina



På väg hem med liten bebis

  

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards