Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Carina Andersson - 4 maj 2010 20:51

Inte nån nyhet precis men likväl, förbannat "tradigt"!! Jag vet inte om jag fått nån nerv i kläm för det gör ont i nacken och känns stelt;((

Har i alla fall jobbat och sagt hejdå till ett par, tre vårdtagare som jag inte kommer att träffa mer. De tyckte att det var synd att jag skulle sluta och det är ju, i och för sig, trevligt att höra! Jag har beställt to lagkage till fredagsfikat på jobb! För alla icke danskar och folk bosatta utanför skånes distrikt så kan jag upplysa om att to lagkage = två tårtor!!

Två dagar kvar, känns lite märkligt...


Jag har inte orkat rida Amy idag på grund av huvudvärken men hon såg inte allt för ledsen ut! Hon fick rent i sin box och några morötter:))


Med hundarna är det bara bra. Millie har fullt bry med fåglarna som vågar att komma in i vår trädgård. Det ser lite roligt ut när hon ställer sig under träden och blänger på dem  

Det är också roligt och väldigt underhållande att bara sitta på trappan och studera hundarna och deras lekar och beteende. Till exempel i morse......Millie och Kellie var ute själva. Jag satt på trappan och tog en sådan där nödvändig  .

Millie hade en leksakstrasa som hon sprang omkring med. Kellie var sugen på samma leksak men ville väl inte/insåg att hon inte bara kunde gå fram och knycka den! I stället går Kellie......fram till närmsta träd (grenarna hänger lågt där) och sliter av en mindre gren som hon sedan bär, rent demostrativt fram mot Millie. När Millie får syn på Kellies "byte" så släpper hon trasan och går mot Kellie. Varpå den sistnämnda lilla "råttan" rusar fram och tar trasan  

Tänk vad smart hund, va??!!


Vi har också nedräkning här hemma tills att vi ska få hämta hem Wilma!!

LÄNGTAR!!!


Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards