Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Carina Andersson - 24 maj 2010 21:43

Efter att Bosse ringt till IVT så kom det en kille ut och skulle kolla värmepumpen. Det visade sig att elkillarna som varit här i förra veckan och monterat upp de nya elcentralerna hade lagt kablarna fel  

Nu gick det smärtfritt att rätta till problemet men hade de lagt det lite tokigt till så hade fläkten gått "baklänges" så att säga och då hade det kostat ca; 30 000:- att laga!! 

MEN nu fungerar pumpen som den ska och vi har värme och varmvatten och vi har som sagt kunnat duscha  


I dag har jag "roat" mig med att rensa i rabatterna. Jag hann inte med allt utan får fortsätta i morgon. 

Har föresten fått reda på att vår TV som vi köpte för tre år sedan har gått till de sälla jaktmarkerna.........Undrar just hur "mycket" vi får för den????


Med hundarna går det bara bra och tjejerna leker fint med varandra. Det är framför allt Kellie som har tagit sig på mamma rollen till Wilma. Men även Millie är väldigt tålmodig. Wilma är för rolig.......Hon har en mega turbo effekt en viss tid på kvällen och far då som en "skållad" råtta fram o tillbaka  

Millie kom med en leksak i munnen och Wilma kommer bara farande och knycker den från henne!!! Jag tänkte att nu smäller det men Millie såg mest ut som ett frågetecken och undrade nog var den saken tog vägen!! Sen hade de lite dragkamp. 

Wilma har varit på On Off idag och tittat på dator med Mathias o mig! 

En annan rolig sak som Wilma gjorde idag var att hon hade ett eget komponerat MH här hemma i trädgården............Jag hade ju släpat fram räfsa, skyffel och överfyllda svarta soppåsar på gräset och dessa hade ju inte Wilma sett innan. Jag släpper henne på gräset och först kan jag inte förstå varför hunden går på "kanterna" av gräset men det förstod jag ju sen......Det var kanske farliga saker som "landat" på vårt gräs!! Jag beslöt mig för att endast studera och låta henne undersöka själv. Hon tog några "lovar" runt spökena och låtsades inte se dem men samtidigt slängde hon blickar sidledes. Kroppen liknade en taxkropp i mellanåt, i längd, då hon närmade sig föremålet för att sen slutligen gå fram helt. Räfsan fick sig några tugg med  

Rolig tjej!!


Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards