Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Carina Andersson - 2 juli 2011 23:19

Idag har vi varit i Falkenberg o tävlat med Amy! Det var alltså till att gå upp väldans tidigt.......Det ligger ju inte nästby precis......Så här med facit i efterhand så kunde man valt en närmre tävlingsplats för Amy var väldigt spänd  Hon kändes jättefin på framridningen men sen hörde hon något ( någon höllt på att renovera sitt hus, intill tävlingsplatsen) o sen började hon att se spöken mitt på blanka dan.......

För er, som läser detta, och som inte kan något om hästar men tycker att det ser fint med dressyr, så känns en sådan spänd ritt som att dansa men UTAN partner!!!!! 

Jag jagar ju mina kvalpoäng till Medelsvår men idag fick vi inte ihop mer än 60,8%

SAMTIDIGT så ska jag väl inte känna mig allt för nedstämd.......Det är ju trots allt en klass högre nu, alltså spänns bågen och det var en regional tävling med MASSOR av fina ekipage!!!!!! Nu jädrar, ska vi träna o träna!!!!


På tal om dans......... o avsaknad av en partner så kände jag bara ett STORT behov av att se min favvofilm nummer ETT i ALLA kategorier........

Dirty Dancing!!!!!! Den visades på TV i går men Bosse o jag har köpt den på Blueray, så den har rullat här hemma i kväll!!! Jag tror jag har sett den filmen 80 tal gånger, om det räcker!! Och jag kunde inte hjälpa att där kom en liten tår, i slutscenen, där Patrick mimar till I´ve had the time of my life o så blir man påmind om att han inte finns mer........ RIP Patrick Swayze 

En liten rolig sak att nämna o som jag aldrig glömmer var när jag jobbade på Kirurgen 14 i Lund.......Jag fyllde år o alla tjejerna visste om min smått fanatiska syn på denna filmen o de överraskade mig på ett sådant härligt sätt! Vi skulle kvällsfika och jag går o plockar lite allmänt på avdelningen. Rätt som det är så hör jag en välbekant låt, ganska så högt från vårt kök och när jag kommer ut där, så har alla samlats o dukat fint för mig!!!! Mina kära arbetskolleger hade egentligen tänkt att be en, kanske inte alltför charmant, läkare (inga namn nämnda) att komma in o säga den välkända frasen; Nobody put´s Babe in the corner!!!!! och vem vet; Kanske ett lyft;;))) Men de vågade inte! Tur de kanske 

Men ett HÄRLIGT minne i alla fall!!!!


Jag vill passa på att gratta My o hennes fina islandhäst, Venus till en fantastisk tävlingsdag i dag!!! Två klasser ledde till två finaler med en fjärdeplacering i den ena o en andra placering i den andra!!!! GRATTIS Loppa o Venus!!!!!! 


Carina

Ovido - Quiz & Flashcards