Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Carina Andersson - 16 juli 2011 20:45

I går kväll var jag o Bosse bortbjudna till god mat o trevligt sällskap i form av Hanne, Magnus, Suss o Lall! Vi hade en mycket trevlig kväll o det var roligt att ses!! 

Tidigare på dagen hade jag badat våra "smutsskunkar" Wilma o Betty!!

Att där inte blev stopp i rören...........

Wilma fällde, som jag trodde och ett tag avvägde jag tanken på att inte ta henne med......Men så visste jag om att hennes kullsyster, Cirka, skulle komma och det avgjorde.....Hon fick hänga med!

Så det var SENT i säng igår kväll/natt o upp tidigt idag. Vi hade ca 1,5 timme att köra och var ute i tid. Betty var först ut i ringen och fick en etta, HP samt ett BIR och en mycket fin kritik!!!

Sen var det då Wilma........Ja, för sjutton! Vi är ändå här! In med Wilma i ringen, som gick mot sin syrra och dröm om min förvåning när vi får Excellent!!! Fast Ck fick vi inte, av naturliga skäl (pälsen, ja, eller avsaknandet av sådan) Men sååå nöjd jag blev och bra kritik!!! Jätteroligt!!!! 

Det var också mycket trevligt att träffa Cirka med matte!!!! Härlig hund, precis som Wilma o trevlig matte!!! Hoppas så att vi ses fler gånger o inte så lååååångt i mellan gångerna!!!

Millie skulle också ställas idag och hon var så himla duktig!!!! Hon tycker det är så ROLIGT att hänga med oss o snacka om att hålla fokus på mig, ja, eller köttbullarna  Det blev inte mer än Very Good idag och en av anledningarna till det, är att Millie har en benägenhet att dra upp svansen i rörelse. Men som sagt, en jätteduktig, trevlig tjej som ska ställas mer framöver!

Wilma ska nog pausa lite från utställningar nu.......Hon är inne i en "skåpsålder" och hon behöver "mogna" o "växa" i sig!

Så framöver är det Kellie, Millie o Bettan som ska ställas ut!  

My ställde Charlie igår med strålande resultat, Excellent, CK, CaCib  o BIM!! Superskoj att det gått så bra för våra killar!!!!! Dexter, My o Rickard's egen uppfödning, fick excellent i går ( debut i Juniorklass i Internationella sammanhang) men fick idag "endast" Very Good, då även han, behöver växa i "rocken" 

Alltså har vi haft en lyckad, intensiv dag tillsammans med med både gamla hundvänner samt nya bekantskaper!  Roligt att träffa dig igen Mats med din underbara Princess!!!! Tack för idag!


Väl hemkomna har våra medföljande hundar, åter fått vara HUNDAR o de har lekt med resten av flocken, alla lika överlyckliga, över att vara samlade igen!! De har fått sin mat o lite godispinnar och haft ett par, sköna timmar, tillsammans i trädgården!!


Carina

Ovido - Quiz & Flashcards