Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

SÅ GLAD MAN BLIR

Av Carina Andersson - 17 oktober 2013 21:59

Fast glad var jag INTE när klockan ringde;( Jag sov SÅ gott!!!
Men det var dags att jobba så det var bara att pallra sig upp;(
Efter en stund känns det bättre och extra kul att jobba idag för Hanne och jag var på samma ställe;))
Ringde Carina D och undrade hur det var med henne, hon blev ju opererad i foten i fredags och hoppar nu runt, gipsad och med kryckor. Det finns få som kan berätta roliga historier, påhittade eller från real life med sådan sann inlevelse som Carina!! Hon berättade om en incident i helgen där hon mitt i natten, snurrig av värktabletter skulle på toa och fastnar på något sätt med kryckan så att hon rasar och golvet, typ mellan dörren och väggen. Paul, hennes man vaknar med ett ryck och sätter sig spikrak i sängen när hon skriker till och han ropar; Var är du, jag kan inte se dig!!! Jag, däremot, kan se hela situationen framför mig och jag börjar skratta!!! hejdlöst och tårarna sprutar;)))) Inte komiskt alls, för det kunde gått riktigt illa men sättet Carina berättade på blev så oerhört komiskt;))
Inte så schysst av mig men roligt var det:))
Krya på dig Carina!!

I kväll har jag ridit Amy och meningen var att jag skulle jogga henne lite men så på nåt sätt, så satt jag helt plötsligt där och övade på det, vi tränade på igår;) Hon var riktigt fin och ja, nu är jag tjatig, men den känslan när allt bara är där, den är obetalbar!!! Vad som var extra roligt var att Anna, en av Carinas tjejer helt spontant berömde Amy's galopp;))))) Det har ju inte varit hennes starka gångart men de senaste veckorna har hon mer börjat sätta inunder sig men ändå med driv! Men så jätteroligt att höra det och man blir så glad!!!!!
I dag har Heimur, min lille islänning blivit verkad. Han tyckte inte det var någon större succé och skulle försöka sätta både hovslagaren och My på plats men där fick han tji;) Resten av tiden stod han fint!! Jag är verkligen tacksam för all din hjälp, My!!!!!!
Kan jag skicka din pappa till dig med??;))))

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards