Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

SENT MEN MER ÄN NÖJD

Av Carina Andersson - 30 oktober 2013 00:46

Klockan visar strax efter midnatt och visst, man borde sova nu.....
Just nu befinner jag mig i sköna sängen men känner att jag måste bara varva ner.
Har jobbat idag och dagen har varit helt ok;) Blev så himla glad att en gammal dam kände igen mig och att man kände att glädjen i att återses var lika stor hos henne;)) Små detaljer som betyder så mycket!!
Skönt att stormen passerat och vi klarade oss undan med ett träd mindre som tillika hade "förståndet" att lägga sig på rätt håll! Konstig och obehaglig känsla att köra till jobb i morse och se annan förödelse........

I kväll har jag varit uppe i stallet. Jag hade trevligt sällskap när jag mockade i form av tre ursöta kattungar som befann sig inne i boxen hos mig;) Jag red Amy och fick sedan äran av att rida en av Carinas hästar!! Så himla roligt och lärorikt att rida en sådan välskolad häst!!!

Jag måste också nämna en annan rolig sak; Bettan, vår lilla stolla, hon har en lite, inte alltför hundaktig "böjelse".......Hon är väldigt glad för att titta på TV;)) Framför allt om det handlar om djur! Hon kan sitta länge och väl och följer med STORT intresse vad som händer;)) Man kan just undra HUR och hur MYCKET en hund kan uppfatta på skärmen?? I bland morrar och skäller hon på nåt hon sett;)) Tokiga, goa tjejen!!

Vi har också fått ett väldigt fint foto idag på en MYCKET snygg kille idag......nämligen en av Wilma och Flash's söner! Det är Sigge som bor i Linköping och som den killen har utvecklats! Jättefin är han!! Jag bifogar bilden vi fick;)
Nu är det nog dags att stänga ögonen för idag;)
Natti!
Carina




 
 
Ingen bild

Sussi

30 oktober 2013 09:41

Skönt att ni klarade stormen så bra, vi fick också bara småskador. Förvånansvärt med tanke på hur det stormade, det kändes och lät som huset skulle lyfta.
Vår fd granne Ingela hade en rottweiler som tittade på tv och hon var alldeles fixerad vid bilden och blev mycket störd om man ställde sig i vägen. Dessutom saglade hon hela tiden när hon tittade, så det blev till slut en fläck på trägolvet där hon brukade sitta. Även djur har ovanor!
Ha det så bra. Sussi

Carina Andersson

30 oktober 2013 23:02

Hej Suss;))

Skönt att vi kan höras av via min Blogg, i alla fall;))
Skönt är det också att höra att ni klarade stormen!! Riktigt otäckt är det, när det blåser så;((
Märkligt med de där TV tittande hundarna.....Jag menar, att vissa är så fanatiska medan somliga
(de flesta) struntar i det;))
Det gläder mig att Bettan i alla fall inte blir fanatisk om vi "stör" henne då hon tittar;))

Kramar i massor!
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards