Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Carina Andersson - 9 mars 2013 19:14

Vad annars kan man vara när det är lördag och inte har en väckarklocka som väcker en? Stiga upp, utvilad och äta en god lördagsfrukost tillsammans med familjen, där till och med äggen blivit bra, det är ju inte illa, bara det;)
Här nere i Skåne har det näst intill stormat idag men solen har hedrat oss med sin närvaro så vi bestämde oss för att lasta in samtliga hundar och fyra vuxna och köra till skogen. Till denna "lilla" trupp krävdes det båda bilarna men vilken skön tur vi hade!! Vi gick en härlig runda på 1,5 timme och jag fick förresten använda mina nya koppel ( från MR koppel) till Wilma o Bettan;) Båda kopplen är tvåfärgade med expander och Wilma fick i färgerna lila och svart och Bettan fick rosa och svart! På tal om Bettan och rosa så fick jag en liten nostalgisk tanke från när Bettan var valp........hon hade då ett rosa lack halsband och hon var så otroligt söööööööt i det!!! "Lilla" Pluttan;))
Kopplen var underbart bra samt flexibla! Jag kan varmt rekommendera!! Bild bifogas;)
Våra colliehanar njöt, även de, av skogsturen men jag tror, med övertygelse, att de pinkat på varenda träd, i hela skogen!!:))
Väl hemma igen, så var det trötta, törstiga men väldigt nöjda hundar som lade sig tillrätta och Bosse och jag åkte till stallet. Jag dristade mig att rida ut i vindbyarna.........hästar blir ju, rent generellt sätt, lite extra "laddade" av blåsväder och Amy var inget undantag:)) Vid ett ställe, där hon brukar bli lite rädd, där piafferade hon idag, då där var en massa konstigheter, enligt henne;)))
Ett tag kändes min näsa som blodfylld, på grund av allt blåsande;(
Vi var väl ute i ca 45 minuter och anlände tryggt till stallet där Bosse varit snäll och mockat!
Efter allmänt pyssel, gos och morötter så blev det en runda till affären för att handla hem lite mat och gott, till i kväll. Det blir köttfärspaj till mat och naturligtvis.........choklad, lite senare;))
Nu slappar jag invirad i en filt i soffan efter en lång VARM dusch och känner mig verkligen nöjd med denna aktiva utedag!!!
God Lördag kväll önskas er alla!!!
Carina

Ovido - Quiz & Flashcards