Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Carina Andersson - 19 mars 2013 22:40

I går kväll när jag jobbade oroade jag mig över att vi skulle vara insnöade nu på morgonen. SMHI hade nämligen varnat för snömängder upp till 30 cm nysnö i kombination med storm! Mobiliseringen satte fart och på vissa enheter hade dem förberett personalen på att de som bodde nära men var lediga skulle kunna jobba, ut i fall att. Pågatåg och skolskjutsar ställdes in etc, etc
Var tog då den här massiva snöstormen vägen??? Visst, SMHI kan ju inte helt förutsäga väder och vart det skall slå till som värst men vad jag med flera reagerar mot är ju medias sätt att förstora det!!
Nåväl, nu var det ju väldigt skönt att slippa snön men BLÅSER gör det och det KALLT!!

Jag har jobbat halvdag och sen var jag på utbildning. Hem och äta och sen till stallet. Här gäller lager på lager som dresscode men efter en stund så tinar man lite i alla fall;))
Nu är det mys med vovvar och sen sängen som gäller!

Carina

Ovido - Quiz & Flashcards