Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

VÅR "LILLA" TJEJ FYLLER ETT ÅR IDAG!!!

Av Carina Andersson - 26 mars 2010 20:17

Grattis Kellie på födelsedagen! Nospussar från oss alla i familjen! Himla tur att hundar inte är så krävande som barn kan vara::)) Vi har ju avverkat julen, tre födelsedagar redan.........Skulle vovvarna också få paket så hade någon av oss

(Bosse troligen) fått ta ett extra arbete! Men i morgon får jag portionera ut hundarna på lite olika ställe så kan de få vars ett ben i alla fall.

Men otroligt vad tiden går fort. Tycker inte alls att det var så längesen som vi hämtade hem Kellie, från Danmark! ( Se bild nedan, från hemresan) O nu har hon som sagt fyllt ett år!! Åter igen o med risk för att vara tjatig; Det är en helt UNDERBAR hund med MYCKET personlighet!! Vilket hon visade prov på redan som liten! Karen hade två lovande tikar och våg som jag är så kan jag få "ågren" för mindre! Lägg till en jäkla migrän så är det inte en lämplig kombination. Men den "lilla" hon gjorde valet lätt för oss till slut........HON valde OSS!!


I dag har jag jobbat men börjar känna mig helt kass;(( Nog förkylning på gång.

Jag har preparerat mig idag med äppelcidervinäger, pressat två citroner, köpt Ipren och Panodil. Jag mår skitdåligt och blir dö gnällig innan en förkylning bryter ut   


Vad som däremot har varit jätteroligt är att våra kompisars hund, en jättefin collie tjej som heter Elly, har fått valpar!! Fyra stycken små underbara troll! Ni kan se valparna på Yvonne´s blogg under mina länkar! 


Nu ska jag deppa o tycka synd om mig själv!!


Carina



På väg hem med liten bebis

  

 
 
Yvonne K

Yvonne K

26 mars 2010 22:59

GRATTIS lilla Kellie på din 1-årsdag! Ja visst är det otroligt hur fort ett år går, och vilkjen tur att hon är en sån klok tjej så hon valde er! Härligt! Och hon har verkligen framtiden för sig!

Tack för grattis och alla dina snälla ord, det värmer så gott det du skriver. Det har varit en orolig och nervös väntan nu det sista, fy det kändes värre än att vänta egna barn, för då var jag ju mer mitt i det så att säga. Än så länge ser allt bra ut och jag hoppas såå att det fortsätter så också. Det är fantastiskt att kunna följa de små liven. Elly är en sådan lugn och trygg mamma och det känns förstås extra gott.

Önskar er en trevlig helg,och hoppas du kryar på dig i helgen.
Kramar :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mats Andersson

27 mars 2010 18:41

Hjärtligt GRATTIS Kellie på 1-års dagen önskar stora syster Princess med familj.
Våren har kommit och med den väntar nya spännande äventyr för dej du underbara Darling och din familj, vi önskar Varmt Lycka Till.

Tack Carina för alla dina vänliga och värmande ord om Basils o Ellys efterlängtade valpar.
Vi är alla så glada över dessa Valpar, den lätta nedkomsten och massor av Guldstjärnor till Elly för att hon är en så underbar mamma.

Kram Mats

 
Carina - Pocketbay

Carina - Pocketbay

27 mars 2010 22:43

Hej Yvonne o Mats!!

Tackar så mycket för gratulationerna av vår lilla tös! Förstår till fullo att tiden varit lång att vänta samt oron över hur det ska gå men NU är det över och ni har en härlig tid framför er!!;;)
Det förvånar mig inte att Elly är så duktig o lugn. Både djur samt människor blir oftast till vad man gör dem och hur man själv uppträder gentemot dem! Sen ÄR hon en TREVLIG tik!!::)
Kramar
Carina

http://www.pocketbay.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards