Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

EN ALLDELES EGEN RUBRIK

Av Carina Andersson - 22 maj 2010 22:23

Vill jag tillägna vår nya familjemedlem, Wilma!! Hon har ju, liksom våra andra hundar samt Amy kommit lite i skymundan på grund av åsknedslaget. 

Men som sagt, nu är hon ÄNTLIGEN här hos oss!!!

Vi, jag, Bosse o My körde till Stockholm, som planerat, på skärtorsdagen för att hämta hem vår lilla tjej! Det var jätteroligt att träffa Malin med familj samt se alla hundarna och valparna igen!! 

Resan hem gick bra och "hemma" igen så togs hon emot med full accepterande av de andra hundarna!! ROLIGT! Framför allt är det Kellie som tagit på sig mamma rollen och det är riktigt härligt att se dem tillsammans!!! 


Under denna första vecka som passerat har jag tränat Wilma på att kunna vara passiv. Att bara kunna ligga på ryggen, helt avslappat, fast det händer roliga saker runt omkring. Jag har låtsas att klippa klor och sen har vi kollat tänderna. Inga problem. Vidare tränar vi på kunna sitta, vänta/ta kontakt innan man börjar äta ur framsatt matskål. Detta går också bra! 

Det är en väldigt framåt tjej, glad o positiv!

Lite roligt att se hennes tassar/benstomme som nästan är lika kraftiga som colliekillarnas här hemma  

Wilma har också träffat Mysan o Dexter, våra två katter. Hon tycker att de är mycket spännande!! 

Vi har föresten fått besked om att vi kommer med på en valpkurs i mitten av juni, vilket jag ser fram emot! 

Mer info och bilder på Wilma kommer efterhand! 


Carina

  

 
 
Ingen bild

Fredrik W

23 maj 2010 10:11

Vad är det för busfrö som har snott Wilmas leksak? Och fotade verkligen du hennes bästa sida nu? ;-)

Påminner mig om när Mixi var liten, men blir det inte lite jobbigt nu med en så stor flock?

Om ni nu var uppe i krokarna så kunde ni ju gjort ett snabbstopp och hälsat på hos den blivande släkten! Som straff ska jag mobba My lite extra.

/Fredrik

 
Ingen bild

Sussi

23 maj 2010 21:27

Wilma verkar att passa in bra tillsammans med de andra hundarna, kan hon hävda sig gentemot de stora busarna?
Jag lider med dig när jag läste om värmepumpen, är det inte det ena så är det det andra!
Vi får väl snart komma och titta på Wilma, och har vi tur så finns det kanske nybakade kanelbullar. Kram

 
Carina - Pocketbay

Carina - Pocketbay

23 maj 2010 22:33

Hej Fredrik o Suss!!

Roligt att ni skriver, det glädjer mig!! Visst kunde Wilma visa en liten bättre sida men det är inte det lättaste att fota en raket;;)) Det är en liten tuff tjej med massor med energi men samtidigt är hon klok och inser när hon ska "ligga lågt" Ni är så välkomna att titta! Men som jag känner mig just nu så kan jag lova att det inte blir några kanelbullar;)) Ja, det var ingen "hit" med värmepumpen och jag oroar mig för hur det ska gå.......Innan idag så hade jag inte långt till tårarna;;((

Carina

http://www.pocketbay.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards