Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

NÄSTAN SOM SOVMORGON

Av Carina Andersson - 23 maj 2010 22:39

I dag sov Wilma ända till 08:00!!! En hel natts sömn  

I dag skulle det komma en elektriker och titta på vår värmepump och jag höllt tummarna att han skulle fixa den till oss men varför tro på nåt under?? Naturligtvis så fick han inte rätt på den utan nu skulle han i sin tur ringa IVT i morgon ( nu blir det ju kontorstid om nåt, måndag o allt). Jag är livrädd för att vår garanti på pumpen, som vi köpte för två år sen för 100 000:- inte ska täcka åsknedslag eller att försäkringsbolaget inte ersätter skäligt!! Jag vågar inte tänka på det........

När elektrikern kört satte jag mig på trappan, tände en cigarett, tyckte synd om mig själv och fällde en liten tår  

Nu går inte elpatronen i heller så nu har vi inget varmvatten;( Det blev till att köpa en diskbalja på Ica Maxi och koka vatten så att jag kunde diska.....

Varför ska man behöva bli dubbelt drabbad?? Det är inte bara i denna situationen.......men det är ofta som ett offer blir mer eller mindre extra utsatta!! 

NU VILL JAG VERKLIGEN HA MIN ETTA I JUKKASJÄRVI MED PLASTBLOMMOR  


Idag har Mathias köpt sig en ny TV! Den är han mer än värd!!!

Jag hann inte rida Amy idag heller men kanske i morgon.....


Carina 


 
 
Ingen bild

gunilla persson

24 maj 2010 17:01

Men herre gud Carina... Gud så förfärligt... Jag avundas dig inte just nu. Stackars er. Jag hoppas verkligen att allt kommer att lösa sig på ett smidigt sätt, men har man med försäkringsbolag att göra brukar det vara tungt...
Vi är däremot glada eftersom våra valpar har kommit. 4 tikar och två hanar! Kolla hemsidan! Kram, Gunilla

 
Karen Jondahl

Karen Jondahl

24 maj 2010 17:55

Hejsan Carina.

Jag tycker virkligen, att det är ok att du tycker det är synd åt dig med alla dom problemer. Jeg vet hur besvärligt det kan vära när man är ensam om att ta beslut om viktiga frokor. Jag hoppas att du nu kan se frem emot att alt blir ok igen.
Det var så gott att se dig igen i Hässleholm och att pråta med dig i telefon i går. Hoppas du inte tycker det är for besvärligt med det hemmalavede foder till hundene. När du kommer ind i rutinen är det ingen ting lover jag dig.
Krammer fron Karen och pus, pus til alla hundungerna.

http://www.123hjemmeside.dk/shepcollies

 
Carina - Pocketbay

Carina - Pocketbay

24 maj 2010 22:13

Hej Gunilla o Karen!!

Tack så hemskt mycket för era värmande ord!! Det betyder mer än ni anar!! GRATTIS Gunilla till era valpar!! Jag har kollat dem på din blogg och de ser bedårande ut!! Ska ni själv behålla någon?? Är det någon som har tingat?
Det ska bli intressant o följa de små och jag förstår att ni är lyckliga!!
Karen.......Varmt välkommen med din kommentar!! Jag tyckte också att det var jätteroligt att träffas på "risfältet" i Hässleholm;)) Kanske ses vi, förhoppningsvis även till helgen!!
Jo, jag får verkligen hoppas att saker o ting vänder nu och blir lättare! Nu är Bosse snart hemma igen så bara det kan ju underlätta!!
Jag tänkte börja laga hundmat på söndag och det ska bli intressant!!
Jag lovar att hälsa vovvarna!!

Kramar till er båda!!

Carina

http://www.pocketbay.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards