Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

SÅ VAR DENNA DAGEN SNART FÖRBI

Av Carina Andersson - 25 maj 2010 21:20

Man kan ju inte klaga på att tiden går sakta i varje fall, mitt i all den här röran! 

Idag har jag fortsatt med den rabatt jag inte hann få färdigt igår. Har också kört ett par maskiner tvätt. Trodde att jag skulle kunna hänga ut i blåsvädret men sen började det att regna.....Undrar hur den kommande sommaren blir?? Vi har haft telegubbar här idag och en kille som har sanerat/kollat våra tekniska prylar. Idag har han sanerat mitt löparband. Det är superjobbigt att passa alla dessa tider! När en kommer går en annan och man vet inte hur tidigt de kommer eller när de är färdiga, så man blir så bunden.

Jag passade på att tvätta av våra garderober i sovrummet, nu när det inte finns några kläder där. Allt är ju sänt till tvätt, så variationen av det vi använder är väl inte så stort  

En annan märklig historia i allt det här; Saneringsfirman som var här hemma och städade/sanerade samt förde bort allt i textilväg i sovrummet, därtill sängkläder o sängöverkast, lät våra tjocka bäddmadrasser ligga kvar. Så idag när jag går in i sovrummet så tänker jag att jag ska kolla så att det verkligen inte luktar, som firman påstått att det inte gjorde. Men de hade fel, det luktade ju naturligtvis. Så det var bara att ringa dem och förklara. De frågar lite om inköpsställe, pris etc och ber om att få återkomma då de pratat med försäkringsbolaget. Efter en stund så ringer de tillbaka och säger att försäkringen ska lösa ut oss så att vi kan köpa nya......Kunde man inte ordnat detta innan??? Jag menar om man skickat allt annat till sanering, till och med det som hängt inne i garderober, så borde man väl gissat att själva madrasserna har tagit skada då dem stått 15 cm från branden!


I kväll när jag körde ut till Amy så blev jag påmind om att jag skulle tagit med mig min kamera........alla dessa fina rapsfält!!! 

Men jag har tagit ett kort på Wilma i alla fall, så håll till godo!


Carina


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards