Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

SNACKA OM ATT BLI ÖVERRASKAD

Av Carina Andersson - 6 oktober 2013 21:37

I dag när detta inlägget skrivs fyller jag femtio år!! Jag har redan, sedan några veckor tillbaka fått min födelsedagspresent och han kom hem förra helgen! Han ja, det är en ettårig Islands hingst som heter Heimur! Han är en så kallad färgskiftare, vilket inte är en helt vanlig färg och tillika är han femgångare. Det ska bli oerhört spännande att följa honom och se hur han utvecklas! 

Mer om Heimur kommer allt eftersom;)


I går var det meningen att jag skulle ut med tjejerna i stallet och Carina hade bokat bord på ett icke nämnt ställe. Vad jag inte visste var att Carina samt tjejerna i stallet var i "maskopi" med övriga i familjen, så när Mathias skulle köra oss till Dösjebro för vidare kommunikation, så stod alla våra vänner vid Folkets Hus och väntade på oss!!!!!

Jag hade ju redan fått min present i form av Heimur och hade verkligen inte förväntat mig en fest även om jag hoppades på en;;))) Jag trodde knappt inte mina ögon och det var inte förutan att man tappade fattningen!

Jag kramade och tjöt om vartannat när jag hälsade på alla;) 

My, Rickard, Mathias, Sofie, Marcus och deras kompis Ola hade sedan tidig morgon bakat, dukat och gjort allt annat arrangemang runt festen och det var så oerhört fint och välarrangerat!

Det var en superrolig fest med mycket god mat och dryck och vad som var extra roligt och speciellt, var att både familjen och alla ens vänner var där, eller hade, på annat sätt uppmärksammat ens dag!! Jag fick en massa fina presenter, blommor och pengar!

Mycket dans blev det och vi höllt på långt in på småtimmarna;;)) Tyvärr, som det oftast blir när det är trevligt, så gick kvällen allt för fort;( 

I morse, njae......det var nog milt sagt, när vi väl kom upp i alla fall, så var vi inte helt fräscha i huvudet och jag hade en tå som var mer blå än hudfärgad (vad jag nu hittat på......) 

Varken Bosse eller jag var i skick att köra bil då lokalen skulle städas så det blev stålhästarna till Dösjebro;) Skönt att få frisk luft! Övriga familjen och Ola dök upp efter en stund och sen städade vi gemensamt. 

Jag vill rikta ett STORT TACK till ALLA ER, familj och vänner som bidragit till att min femtio års dag blev precis som jag hoppats på!! Ni är UNDERBARA!!!!! 


Carina


Här är bilder på Heimur!!



Heimur står i mitten och tittar ni noga så ser ni färgskiftningarna på hans bak. Dessa kommer att breda ut sig allt eftersom och han blir, mer eller mindre helt vit på kroppen på vintern/våren för att sen mörkna igen till sommaren/hösten

 



En gosig och social kille!!


 












 
 
Gunilla

Gunilla

7 oktober 2013 06:24

Det låter som du har haft en underbar födelsedag.
Lycka till med hästen, vilken present.

http://www.haketorps.se

Carina Andersson

7 oktober 2013 09:46

Hej Gunilla!

Jo, tack det var en toppenfest som familjen varit så snäll och ordnat! Det blir extra roligt när man inte förväntade sig det;)
Vi har pratat fram och tillbaka ganska länge om en till häst och när Heimur blev till salu och andra saker föll på plats så gick det att genomföra;))) Enda lilla "problemet" nu är att jag önskar mig två till tre år äldre för då är det dags för inridning;)))) Låååååång väntan!

Carina

 
Ingen bild

Jenny

7 oktober 2013 12:03

Hej Carina!

Kul att höra om din trevliga födelsedag :) ..... och vilken present! Då hade jag ju inte fel..... Såååå mysig han ser ut! :)
Ha det bra!
Jenny

Carina Andersson

7 oktober 2013 20:05

Hej Jenny!

Ja, jag hade en oförglömlig födelsedag och skulle inte ha något emot att fylla femtio igen:)
Och ja, du gissade alldeles rätt men det var kanske inte så svårt att "läsa mellan raderna";))
Den lille killen är väldigt söt! Fin är väl att ta i, just nu i alla fall;) Som alla andra ettåringar, hundar som hästar så kommer de in i en period då inte riktigt allt hänger med, så att säga......Ett bra ord för detta är skåpsåldern....Man stoppar in dem i ett skåp och tar fram dem igen när dem blommat ut;)
Däremot TROR jag väldigt mycket på honom och ser fram emot hur han kommer att utvecklas!

Ha det själv bra!;)
Carina

 
Ingen bild

Sussi

8 oktober 2013 18:09

Tack för en jätte trevlig fest, roligt att det blev så lyckat. Jag är övertygad om att alla hade trevligt och uppskattade maten efter förtjänst. För min del kan du gärna fylla femtio snart igen, jag kommer och säkert många med mig. Hälsa familjen och säg att de ordnade överraskningen med glans. Kramar

Carina Andersson

8 oktober 2013 21:57

Hej snälla Suss!

Ni ska ha ett STORT TACK själv för att ni ville komma och därmed såg till att min fest blev komplett!! Jag uppskattade ALLT och jag LOVAR; Fyller jag femtio fler gånger, så är ni bjudna redan nu;))))
Det är inte förutan att man känner sig privilegierad med en underbar familj och tillika vänner!!!!
Kramar själv och hälsa!
Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Andersson - 31 mars 2017 20:57

I dag har jag o mannen haft en kvalitetsdag tillsammans!;) Bosse var ledig och jag tog ut en semesterdag. Så skönt att kunna sova ut!;) Efter en frukost i lugn o ro åkte jag till frissan. Har varit i STORT behov länge men nu så, äntligen! Nu är...

Av Carina Andersson - 30 mars 2017 20:40


I morse var "trenden" bruten......klockan väckte mig;(( Kanske räknas det inte då jag mer eller mindre varit vaken sen 03 med ont i halsen o oförmögen att somna om;( Kändes sådär kul att masa sig iväg till jobb.... Har mått skit kasst o lite lät...

Av Carina Andersson - 29 mars 2017 22:46

Mäkta stolt över mig själv, idag med, förekom klockan;) Mäktig känsla att komma ut i trädgården i denna tidiga morgon o välkomnas av fåglarnas morgon symfoni!! Bra dag på jobb, akuten idag med;) Imponeras av tacksamma patienter trots att de vistat...

Av Carina Andersson - 28 mars 2017 21:34


I går var jag "duktig" o la mig i tid men vad hjälper det när man vaknar o somnar om, om vartannat från 03:00.....;( Jag förekom till o med klockan i morse o steg upp innan den väckte mig! Lite jobbigare ett tag nu, innan arla morgonstund bjuder p...

Av Carina Andersson - 26 mars 2017 21:54

Ganska så skönt nu, vid skrivandes stund, att ha arbetshelgen bakom sig o en välbehövd fridag framför sig!;) Idag skulle jag egentligen ha arbetat en kvällstur men blev tillfrågad om jag inte skulle kunna ta en dagtur i stället o när jag väl sagt ja...

Ovido - Quiz & Flashcards