Alla inlägg den 12 december 2012

Av Carina Andersson - 12 december 2012 21:21

I dag fick jag en "ofrivillig" ledighet då kontoret inte kunde erbjuda mig en dagtur. Fick erbjudande om en kvällstur som jag inte kunde ta och visst, jag har haft det bra men förlorar mina timmar ( de som jag har så många av) och hade jag för den skull varit ledig, så hade jag inte stigit upp 05:20 och suttit beredd.....,,,,
Men jag har haft kvalitetstid med vovvarna, gjort lite ärenden, hämtat sonen osv....
Försökte faktiskt köpa nya lampor till den den j.......la ljusstaken men naturligtvis kunde de inte hjälpa mig i affären, trots jag hade lampa med;(( Det är definitivt inte mitt advents ljusstaks år, i år!
Nu lyser den så fint i fönstret med sin frånvaro......
Åkte ut till stallet och red, dubbelt BRRRRR ska det sägas, -14 grader!!!!! Det ÄR KALLT!!!! för en skåning!!!!!!!! Det fick bli lite travarbete och har börjat träna på övergångar för att stärka henne. Efter ridturen så hade Amy skägget fyllt med frost och när jag tog upp ajfånen och skulle fota henne ( allt för att kunna dokumentera beviset här i Bloggen) så dog telefonen av frostskador:( Så det är inte bara skåningarna som fryser;))
Ett STORT TACK, till Carina som kom ut med underbart, varmt och gott kaffe, för att värma oss tappra ryttare!!!!
Carina
Bifogar lite bilder på vovvarna som passade på att busa i snön i morse!!

Carina

Ovido - Quiz & Flashcards