Alla inlägg den 31 december 2012

Av Carina Andersson - 31 december 2012 18:23

Så var det dags för en liten sammanfattning av detta år, som snart har nått sitt slut....

Kanske lite vanskligt att göra, för man vill ju inte glömma bort någon viktig händelse eller, för den skull, någon person som spelat stor roll  

Året 2012 började inte så bra.....Vi fick nämligen ta ett svårt beslut och låta Freya, vår älskade labbe, somna in. Det var fruktansvärt men ja, nu i efterhand, ett alldeles rätt beslut för henne. Hon är saknad men finns i vårt minne som en alldeles underbart snäll och godmodig hund!! Jag brukar trösta mig med att min pappa och Freya tar hand om varandra i himmelen.

Det fortsatte vara ett mindre bra år då tikarna här hemma började komma på kant med varandra. Vi försökte på alla sätt få det att fungera men en fingertopp kortare och ett större bråk, då mer eller mindre hela flocken var inblandad så fick vi ta ett nytt, svårt beslut och inse att det inte gick mer. Millie och Kellie fick flytta temporärt till My och Rickard och nu försöker vi hitta nya, kärleksfulla samt permenta hem till dem. Jag och Bosse är så oerhört tacksamma att My och Rickard har ställt upp som de har gjort!! Fast det var och är en oerhört jobbig period för mig och det känns som om jag svikit både Millie och Kellie. Men nu håller jag tummarna för att min positiva känsla för de som jag pratat med ska infria mina förhoppningar.


Vi har fått ett nytt kök! Allt är inte färdigt..........undrar vad det beror på......Men det är och kommer bli jättefint!!

Vidare har det gått otroligt bra för både Wilma och Betty i utställningssammanhang! Båda är fullcertade!!!!!!! Vi har också röntgat höfter och armbågar på dem båda och allt var helt utan anmärkningar!!! Så otroligt skönt!!!

Wilma har också genomfört sitt MH med strålande resultat!! Med andra ord så kan man planera för vilken hane man ska använda, spännande!!

Sommaren regnade bort om det är någon som mot förmodan, har glömt bort det, men alldeles i början av den så åkte jag och My till rasspecialen för Vit Herdehund. Wilma och Betty fick oerhört bra kritik samt framskjutna placeringar. Vilken helg vi fick!! 


Rickard fyllde 30 år och My hade arrangerat en överraskningsfest för honom. Bosse var i Indien och arbetade och tragiskt nog, helt oväntat, somnar svärmor in.....Du fattas oss, Margaretha  


Amy som var konvalecens i fjol hade precis tränats upp i full tävlingskonditon och vi hade hunnit med en start. Många saker i träningen började trilla på plats och hon kändes super, då vrickar hon sig och får en mindre senskada på höger fram.....Efter flera stötvågsbehandlingar, vila samt sjukbeslag så är hon friskförklarad och vi är på G igen, sakta men säkert! 

Vi har även haft förmånen att följa en dalmatinerkull samt en malamutekull men det var framför allt de prickiga som jag fick mer kontakt med:) Roligt, gulligt men mycket jobb! 


Jag tror detta var året i stort......Vi har haft en del större motgångar och livet går, som sagt, inte alltid som på räls. Vi "behöver" nog lite av allt, både mot samt medgångar men gärna med balans och defenitivt MER av det positiva!!!


Nu hoppas vi innerligt på ett ännu bättre 2013 och att det kommer att bli ett TOPPEN ÅR på det BÄSTA!!!!!

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!  


Ovido - Quiz & Flashcards