Alla inlägg den 23 december 2012

Av Carina Andersson - 23 december 2012 18:19

Jag vill först delge att jag ÄR en stor älskare av julen men på senare år (långt senare) fått ett annat perspektiv på denna högtid...... Till stor del tror jag att det beror på att barnen blivit större och att jag, till slut, fått kapitulera och inse att de inte längre vill ha julklappar utan "bara" pengar.....
Det andra är all denna STRESS runt omkring!!! Det ska städas( mer än vanligt och som om man inte städar annars), pyntas, bakas, laga både det ena och det andra, handla etc, etc och inte förglömma, ALL denna TRÄNGSEL i affärerna!!! Hittar man en parkeringsplats vid det lokala köpcentret så är rådet att köpa en Trisslott för likheterna med att vinna storvinsten är lika liten som att hitta parkeringsplats!!! Så med andra ord; En hittad plats ökar dina chanser med 100% att vinna på Trisslotten!!
Vidare tankar om maten vi dukar fram ( som vi tillrett eller inhandlat, i vårt anletes svett) Hur mycket av det orkar vi egentligen äta av, helt ärligt????
Jag fick en tankeställare häromdagen jag jobbade......Alla dessa gamla människor, utan anhöriga.....för dem blir julen en enda stor påminnelse om HUR ensamma dem, egentligen är och vad ska man säga när man lämnar dem??
Alla dessa familjer, även min som förlorat sina nära och kära, där avsaknandet blir så oerhört mycket större, en sådan här högtid.....
Julen är inte jul med samma innebörd för alla men samtidigt kan jag inte utan att gilla den! Jag kommer att fortsätta fira, stressa men även njuta och jag hoppas att alla ni andra, gör det samma men även sända en tanke till dem, som är ensamma......
God Jul till er alla

Ovido - Quiz & Flashcards