Alla inlägg under mars 2013

Av Carina Andersson - 3 mars 2013 19:20

Jag har längtat till denna dagen och den kunde inte börjat bättre! Strålande vårsol och det var LJUST när jag steg upp 07:15!!! Anledningen till att jag hade ställt klockan och gått upp sådär tidigt, frivilligt, en söndag morgon var för att jag, Jonna, Andreas och Rasmus skulle åka till Hässleholm och titta på Valp utställning! My skulle visa Elza, en jättefin tik efter Polly samt att två av hennes härliga syskon också var där. Under tiden vi sitter där och tittar så tänker jag tillbaka på när My visade Tazz;)) Tazz är My's dalmatin hane och som riskerat många domares näsor samt skallar, då han hade en viss benägenhet för att kasta sig upp mot domaren när denne skulle känna och klämma;))
My hade som vanligt, lagt ner väldigt mycket tid på utställningsträningen med Elza och trots sin ringa ålder av bara 6 månader, ställde hon upp sig som en proffs! Riktigt härligt att se!! Hon belönades med fin kritik och ett Hederspris och detta fick även hennes bror;)
Grattis till dig och dina fina hundar Loppa!!

Jag, Jonna, Andreas och Rasmus hade det väldigt mysigt vid ringside och Jonna och jag tog oss "friheten" att försöka gissa placeringsordning på alla de valpar vi såg idag men utan framgångar;))
Vi fick trösta oss med en supergod men MÄKTIG morotskaka och kaffe;)) Smaskens!
I mellan bedömningarna fick jag lära mig spela Nintendo;)
Jag passade även på att köpa tre stora hundfällar till vår, förhoppningsfulla kommande valpkull!
Bra pris och fina färger!
Väl hemma igen så tog jag och Bosse ner Wilma o Bettan till skogen och gick en underbar promenad! Därefter blev det stallet mocka, pyssla med Amy samt ge henne en bunke med morötter;)
En tur till affären och sen hem! Nu ska vi äta Lasagne och dricka lite gott vin till det!
Ja, väldigt aktivt idag men såå himla roligt vi haft och lika nöjd som jag känner mig med dagen, så tror jag mannen känner likadant då jag nog inte är lika pladdrig som vanligt;))

Carina

Av Carina Andersson - 2 mars 2013 19:39

Skönt att det är lördag för det innebär lördagsfrukost! Extra god (när vi lyckas med äggen), ingen stress och man har dagen framför sig) Jag var, som rubriken tyder, lite smart eller lat, det är bara att välja men det var skönt för mig;)) Jag satte nämligen den yngste sonen och mannen i arbete med att städa ovanvåningen och själv åkte jag till stallet!!

Så nu sitter jag och njuter av en välstädad ovanvåning som till och med luktar väldigt ren! Mysigt!

I stallet mockade jag och gjorde fint till Amy och sen ryckte jag hennes man. Hon är ju inte alldeles förtjust i det men finner sig;) Efter lite allmänt klipp och pyssel red jag. Jag tror jag var på "rymmen" i några timmar och det känns så skönt nu, med all frisk luft man fått idag och sen hem och duscha! 

Hoppas att där finns nåt bra på TV i kväll!


Carina

Av Carina Andersson - 1 mars 2013 20:38

Har i alla fall sovit gott i natt och kände mig skönt utvilad då jag vaknade. Nu när jag är hemma och ledig så kastar jag inte mig kläderna utan går och smålullar och tar det med ro. Jag skulle tvätta lite och passade på att släppa ut hundarna i trädgården i det härliga vårvädret. När jag nästan var färdig i tvättstugan så levde hundarna rövare där ute och skällde som besatta och jag förstod ganska så fort vad som var i görningen.......Lucky, vår ena collie har en viss benägenhet att kunna smita ut och vi har inte fattat HUR och VAR han gör det men ute var han!! Vi bor ut till en landsväg och man får gräsliga bilder i huvudet.......Jag rusar ner i trädgården och springer, endast iförd i nattlinne, kritvita tjocka vinterben, håret på ända och foppatofflor, ner mot grannens stall, uppför deras uppfart och ut på vägen! Och ja, naturligtvis kommer det bilar vars förare säkert tittade mer än en gång......men det enda jag hade i huvudet var att hitta Lucky innan olyckan skulle vara framme! Jag hade ju ingen aning om vart han hade tagit sig och paniken växte i takt med sekunderna som gick! Slutligen när jag var på väg tillbaka för att kolla om han var vid garageuppfarten så dök han upp på grusvägen mot mig! Känslan man får då är en aning blandad och man skulle kunna gråta av lättnad, kasta sig ner och krama honom, skälla ut honom och sen, det andra......som man inte vågar skriva........Man får i alla fall trösta sig med att det är en naturlig reaktion på chock! J.......la hund!;)) Tillika hade vi en bra bit ner till huset och vi fick gå, ja, på landsvägen och ja, det kom fler bilar.......Suck! Kan man hoppas att det endast varit kvinnliga bilförare??

Då jag lugnat mig, vilket tog ett tag, så gjorde jag vid mig och sen förflöt dagen utan insidenter! Jag mötte upp Bosse på Bokia och jag fick köpt tre böcker;) Ska bli spännande att se vad de kan erbjuda! Vi åkte till stallet och pysslade om Amy och sen hem för att äta god middag. 

Nu håller vi fredag, va?


Carina

Ovido - Quiz & Flashcards