Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Carina Andersson - 4 maj 2013 22:07

I ett par dagar har jag kämpat med att tömma min MAC på bilder, program med mera som jag inte har någon användning av just nu. Allt, ja eller det mesta av det, är lagt på en flyttbar hårddisk men jag tror att jag har "lyckats" med den bedriften att ta bort delar av det program som jag använder till bildspelen på hemsidan;(( De nya bilderna på valparna läggs därför idag på Bloggen och sen får jag "roa" mig med att rätta till det där onödiga problemet......

Man blir bara så TRÖTT!! Enda fördelen är att MAC:en blev betydligt snabbare;) 


I dag har jag mått sådär.....jag vet inte om det är på grund av allt pollen i luften men jag har varit helt stopp i mina bihålor vilket alltid resulterar i gräslig huvudvärk. Det är ingen huvudvärk som försvinner med hjälp av tabletter och den är så ihållande att man knappt kan koncentrera sig;((

Amy fick en extra vilodag men det blev en "ranson" häst ändå idag då jag var och tittade på dressyrtävlingar på Dagstorp. Carina fick åter igen en placering med sin fine valack, Amadeus! Grattis!!

Många fina hästar och ritter idag!

Jag har också lämnat in min nya klubbjacka för brodyr. Nu är det snart dax att tävla med Amy med!! 

My har åkt till Danmark, Roskilde och visar Dexter och Elza vilket resulterat i Excellent, CK och andra bästa hane för Dexter!! ( Extra roligt då Dexter är My och Rickards egna uppfödning) Nästa bedrift stod Elza för, också deras uppfödning som blev BIR valp!!!! STORT GRATTIS My och Rickard!!!!! Jag vill också gratulera en gemensam kompis till oss, Helena, som ställde sin colliehane i Danmark och slutade som BIM!!!! 


På valpfronten: En av killarna "rymde" idag:)) Nu märks det att de börjar bli äldre samt större;) Nu får Bosse bygga på nästa "valpförvaring";;)) Det är snart dax, ändå, för dem att flytta ut, närmre resten av flocken samt hushållet för att på så sätt vänja sig vid alla vardagssysslor/ljud med mera. 

Jag har introducerat/visat de övriga hundarna en av valparna idag och Wilma stod bredvid och övervakade det hela. Allt gick lugnt tillväga. 

Bosse och jag har även varit ute och koppelrastat Wilma och Bettan tillsammans, en kortare tur och det gick väldigt smidigt, skönt.


Mathias och Sofie har gjort en obetalbar insats (flera timmars arbete) i vår trädgård i eftermiddag/kväll! Jättesnällt av dem och TACK!! 

Vi "lyxade" till det med grillspett, klyftpotatis och gott vin på kvällen! Smaskigt;)


Carina




Matdags

 


Mysstund med mamma


 


Så fin


 


Valpmys


 


Sover sött

 


Underbara











 










 



Stillstudie i sovstilar



   


Här är det Blå hane som slappar


 


Den Gröne killen


Tiken vill inte vara sämre;)

     

      


Varför ska jag behöva vara instängd här


     


Vi växer och blir större


 


Gröne hanen tittar förundrat










   

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards