Alla inlägg den 18 maj 2013

Av Carina Andersson - 18 maj 2013 20:11

I dag har jag gjort debut på Paintball banan!!!! Det var superhäftigt och snacka om adrenalin kick!!! Vi var ett trettiotal och uppdelade i två lag och sen spelade vi på olika banor. Jag hade fått låna sönernas urväxta byxor, bröstplatta, mask etc. På den första banan tömde jag magasinet på bollar, allt inom loppet av fem minuter!! Jag sköt på ALLT som rörde sig;))) Ja, eller rättare sagt.....jag sköt och gjorde av med boll men träffade nog inte så mycket;) Viljan var större än förmågan att sikta! Förresten så lyckades jag träffa en spelare..........( viskar) en i mitt eget lag;0
Ett tag kunde jag knappt inte andas då hjärtat slog så hårt av adrenalin pådrag!
Allt eftersom så lugnade jag ner mig och försökte tänka mer strategiskt och man fick mer "öga" för spelet. I slutet försökte jag mig på en genomrusning men som resulterade i ganska många träffar!! Alltså på mig!
Det var, hur som helst en otrolig häftig upplevelse och jag vill helt klart spela fler gånger! Visst, en del bollar kändes duktigt när man blev träffad men inte fullt så mycket som man trodde att det skulle göra!
Anläggningen, i Ålstorp, är jättefin samt välskött och mycket trevlig personal!

I dag har valparna varit UTE för första gången;)) Det var mycket spännande! Till en början, någon sekund bara, så stod/satt dem och tittade förundrat men sen blev det fart på de små benen;) Wilma var rättså brydd, då de gick för långt iväg och skulle hämta tillbaka dem. Jag både filmade samt tog foto och kommer att lägga upp detta så snart jag kan!! Det är inte helt lätt att ta bilder på små, energiska valpar;))
Efter den lilla första stunden ute blev dem också borstade för första gången, vilket gick helt bekymmersfritt. De är härligt sociala, den lilla trion;)) Nu är de totalt slut och sussar gott;))

Kvällen går i hockey tema och det var skönt att Sverige, trots två dåliga (de sista) perioder är i VM final!! Nu tittar vi på matchen mellan Schweiz - USA vilket är en betydligt mer fartfylld match!!

Carina

Presentation


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!!!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Väderprognos

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards